onsdag 14 augusti 2013

Höst?

Är sommaren slut nu tro? Kvällarna är mörka och nätterna kyliga. På morgonen när jag går ner till stallet så skulle jag nästan vilja ha mössa och vantar! Lite trist, lite mysigt.. Men augusti ut kan vi väl få ha värmen kvar iaf!
I helgen var Gyllene Tider här ute i hamnen och spelade. Vi hörde en del ända hem men gick ändå ner en sväng på kvällen och kollade läget. Fin kväll, bra väder, mycket folk. De som hade betalat in sig tyckte oxå att det var kanon :)
Gott om båtar utanför Sundbyholms Slott i lördags ;)


Vi passade oxå på att grilla i helgen, äta ute, rensa ogräs och röja i trädgården. Fin helg som avslutades med ett arbetspass på jobbet. Och där fanns det inte den minsta lilla blindtarm eller fot eller vad som helst att ta hand om. Total stiltje! Första gången ett par av mina kollegor hade varit med om det och de har ändå jobbat där i fem år! Massagefåtöljen gick varm och växlades med friidrott på tv ;)
 
Snart har jag jobbat färdigt för denna sommaren. Bara tre pass kvar! Lite tråkigt som vanligt men har reda fått ett gäng pass inbokade i höst. Det fattas mängder med personal så jag får jobba nästan precis när jag vill. Till och med sluta tidigare än vad passen slutar egentligen för att hinna hämta Frejsan! Så några tillfällen blir det nog allt. Men innan jag bokar in fler ska jag kolla hur läget är med skolan. Hur intensiv kursen är och sånt. Två veckor kvar till skolstart. Innan det ska jag förhoppningsvis få lite mer ordning hemma, rensa lite garderober, tvätta fönster och lite annat.. Ska även vara i stallet en hel del och dansträna gärnet inför Swedish Open som är helgen innan skolan drar igång. Timing! :)
@work ;)
Skååååååål!
Sommarens sista grillning??
 
 
För några dagar sedan fick jag en stor chock när jag fick höra att en bekant och föredetta familjemedlem gått bort, endast något år äldre än vad jag är, och med en dotter på tre och ett halvt år. Jag hade ingen aning om att hon var så svårt sjuk och det känns så himla overkligt, onödigt, för jävligt och helt fel! Världens raraste tjej, bästa syster och underbaraste vän med sån stor personlighet och hjärtat på det rätta stället. Orättvist och ledsamt!
 
Vila i frid finaste Eva! Vi ska aldrig glömma dig! Rocka fett i himlen partygirl! Och må änglarna ta hand om din fina lilla tjej!
(Bilder:Google.com)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar