fredag 23 augusti 2013

Veckan som gått

Så var det slut på veckan igen. Det har gått vansinnigt fort som vanligt och vi har kämpat på hemma och i stallet, varje dag! Freja tycker stallet är jättekul.. I kanske en halvtimme. Sen har hon genomfört sina procedurer, mattat Grållen, matat hästar, kört skottkärra, ätit äpple och tittat på traktorn. Så lite gnällig blir det allt sen innan det är klart så vi kan gå hem igen. Igår fick Johan klara sig lite själv så jag och hon kunde gå till lekparken en stund. Måste ju se till att hon får lite skoj oxå ;)
 
Annars försöker jag hinna med att träna lite oxå. Swedish Open om en vecka! Lagom för några dagar sedan small det till i knät när jag gick hem. Kändes precis som när menisken small. Vafan! Den finns ju inte ens kvar i knät! Haft ont sedan dess så har kurerat bäst jag kunnat fast ändå tränat, på gott och ont. Har inte blivit sämre iaf. Skitkropp!
På söndag kommer min proampartner Pim hit tillsammans med Matt Oakley och så ska vi ha träning hela dagen!! Först workshop med massa nyttiga grejer och sedan proamträning. Skapligt slut i kropp och knopp efter det antar jag.
 
Förra helgen jobbade jag mitt sista arbetspass för den här sommaren. Lite tråkigt, men har redan fått inbokningar inför hösten, och får mera om jag vill oxå. Först vill jag se hur intensiv skolan blir! En sak i taget ;)
Måste ju bjuda på nåt på sista passet så dagen innan bakade jag och Freja kladdkakemuffins. Hade planer på nåt lite mer seriöst, tills jag öppnade skafferiet och upptäckte att jag hade endast några få dl vetemjöl hemma. Då blev det ändrade planer till simpla men ack så goda muffins. De gick åt så antar att de var ok. Den lilla fröken gillade iaf smeten ;)
 
Nu är det tacos, film och fredagsmys!
Trevlig helg!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar