fredag 9 augusti 2013

Jobb, vab och total förvirring

Det var så himla skönt att börja jobba igen den här veckan. Få "slippa" både stall, hem, lillfröken och gubben en stund. Det behövs faktiskt! Jätteroligt att börja jobba och se alla som hade semester när jag jobbade min förra period.
 
Så vad händer? Jo, efter bara en dag så blir dagmammans barn sjuka, och extra dagmamman har semester i Turkiet. Finns en annan på andra sidan stan nånstans som vi eventuellt kunde lämna till. Nån som vi aldrig träffat ens. Nej tack.
Hej vabba friskt barn! Hejdå jobbet! Hej stall, hem, unge och gubbe, verkligen kul att se er igen ;-P
 
Bara att gilla läget. Bra för Johan att få hjälp i stallet iaf ;)
<3 <3 <3
 
 
Som tur var höll sjukdomen i sig bara ett par dagar. Så idag har jag jobbat som vanligt igen, och igår kväll hann jag dit ett par timmar när Johan kommit hem.
 
Härommorgonen var jag dock tydligen sällsynt förvirrad när vi gick till stallet. Hade precis satt på Frejsan kläderna och var på väg ut, när hon envist började jaga mig med en blöja. Nej, men du har ju inte bajsat nu, säger jag. Jag satte ju precis på dig kläderna. Hon fortsatte jaga mig och tillslut tog jag blöjan från henne. Väl i stallet så gjorde vi våra vanliga sysslor och när jag stod och spolade i vatten i hästarnas "gröt" och Freja stod bredvid så började det helt plötsligt rinna längs med hennes ben och ända ner i skorna. Jag kopplade inte alls utan trodde vattnet från kranen spolade snett på nåt vis och träffade henne. Nej men godmorgon. Supermorsan hade satt på barnet kläder men ingen blöja.
(Bild:Google.com)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar