torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag!

Jaha. Denna veckan har varit lite panikartad då vi skulle ha seminarium idag mestadels om en bok som jag beställde för två veckor sedan. De skickade den i början på förra veckan men sen gick den till fel adress och skickades tillbaka till förlaget igen. Så jag hann aldrig få den.. Kul. Men det gick vägen iaf. Det är nästan löjligt fånigt just nu. Man behöver inte kunna nånting. Men ska inte klaga. Hemtenta plus gruppinlämningsuppgift som ska in om lite drygt en vecka så bara att jobba på. Sen är första kursen slut! En bit på väg...
 
Johan är på trav ikväll i Örebro. Etta och fyra blev kvällens resultat. Hurra! Jag och Freja åkte till dansen några timmar för att fördriva tiden. Och jag fick ju dansa hela två danser ungefär. Inte illa det. Lilla stumpan gjorde världens kullerbytta nerför ett trappsteg oxå. Det var ganska snyggt gjort och hon slog sig inte hårt men ändå jätteläskigt såklart. Otäcka trappor. Hon brukar ha ganska klart för sig vad hon klarar och inte. Då är hon jätteduktig och säger till direkt när hon vill ha hjälp ner. Men ibland så blir det lite fel. Och hon är snabb som blixten den lilla fröken.
 
Imorrn blir det en vända till jobbet. Och på lördag likaså.. Skönt att göra lite annat än att sitta hemma och plugga. Fast jag har det ganska bra iaf. Börjar nästan alla dagar med att träna i någon form och hinner med lite tvätt och grejer i pauserna med plugget. Vissa dagar kan det bli någon timmes jobb i stallet, snöskottning en stund. Och så in till böckerna igen. Man hinner en del ändå medan lillan är sina timmar hos dagmamman. För när hon är hemma gör jag inget annat än att vara med henne. Möjligtvis lagar mat ;)
Gårdagens snöskottning..
Funderade på om jag skulle fortsätta ner för backen men skippade det faktiskt.. ;)
Jorå, blommor fick man :) <3
Och en teckning av lillsnuttan! <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar