lördag 9 februari 2013

Veckan

I måndags fick jag besök av självaste morfarn till Freja! Vi åt lunch, fikade och åkte lite bil. Hämtade Freja lite tidigare från dagmamman så de skulle hinna träffas oxå. En trevlig dag!
 
Tisdag och onsdag bestod mest av plugg och några hjälpinsatser i stallet.. Under de få timmar som Freja är borta vill säga. Annars får man försöka underhålla henne mest hela tiden. Det är en väldigt klängig period just nu. Mammammammammammamma.....
 
Men hos Jennie är hon ju självklart solstrålen själv. Den gladaste ungen hon haft, helt okomplicerad och jätteduktig att äta och sova. Nästan så de andra två dagmammorna är avundsjuka på Jennie som får ha henne fick jag höra. Kan man få ett bättre betyg!? Stolt blir man ju. Nåt borde vi ju gjort rätt då iaf. ;) Bästaste lilla gumman!
 
I torsdags var det meningen att jag och en tjej till härifrån stan skulle åka till Södertälje på seminarie. Vaknade upp mitt i världens snöstorm. Knappt att jag tog mig in till stan för att lämna fröken. Att fortsätta till Södertälje kändes inte så lockande.. Jag ringde vår lärare för att höra vad hon tyckte, och självklart höll hon med. Inte värt att riskera livet för ett seminarie. Vi kom dock på världens bästa lösning. Våra lärare är ju nämligen oxå härifrån E-tuna och skulle leda seminariet via en videolänk härifrån. Jag och min kurskamrat fick då sitta med läraren istället för med våra kursare. Slapp åka till Södertälje, missade inget i skolan och fick flera timmar över på eftermiddagen. Perfekt.
 
Blev en vända på stan och sedan ett pass på gymmet istället. Har varit duktig med träningen denna vecka. Gymmet nästan varje dag och det har varit så skönt! Ovanligt lite träningsvärk med tanke på hur tungt jag lassat på oxå. Bara att fortsätta kämpa. Jag är i en liten testperiod nu för att se vad höften pallar med. Knäböja är ju helt klart det värsta. Har kört med bara stången ett bra tag nu och det funkar. Nu lade jag på tjugo kg till och idag har jag haft ont såklart.. Får minska lite igen då.
 
Igår hade jag ett jobbpass inbokat så åkte hemifrån kvart över sex! Hua så tidigt, det var längesen ;) Johan fick lämna Freja så hon fick sina vanliga rutiner iaf. Jobbet var lite halvrörigt som det brukar vara på fredagar. Hann med både lite tarm, lite urologi och lite pacemaker. En diversedag på jobbet alltså.
 
Så var det dagen idag då. Stallarbete. Skotta snö. (Hur mycket snö ska det komma? Och varför kunde inte det ligga kvar istället för att smälta bort och sen komma tillbaka!?) Kolla trav. Mata, äta.. Kvällspromenad ner och fodra hästarna. I säng med fröken.
 
Nu mello. Well, vet inte om det var så mycket att hänga i granen den här veckan heller. Kanske för att jag koncentrerar mig på det här istället för att lyssna. ;) Men hon Felicia var duktig tycker jag. Och bananen är ju som han är, hahah!
 
Tack för idag då. På återseende. :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar