måndag 18 februari 2013

Helgen?

Jag vet knappt vad vi har gjort i helgen. Den har gått så himla fort. Kanske för att jag jobbade fredag och lördag och igår mådde jag mest dåligt hela dagen. Vi hann med en sväng till lekparken i lördags eftermiddag iaf, men där var det så mycket snö så vi kunde knappt gå varken jag eller Freja.
 
Freja har varit riktigt kinkig i helgen och haft jättejobbigt med sina tänder som aldrig kommer fram. Igår kväll var hon så ledsen så hon bara skrek och skrek och var otröstlig. Det var längesen hon var så himla ledsen. Fick gå och vagga henne som när hon var liten.. Och då höll hon på att somna, lilla snuttan. Det fick bli en Alvedon, i med kvällsgröten och hopp i säng. Hon har sovit bra inatt iaf med undantag från en timme mellan halv fyra och halv fem då hon var ledsen och hade jobbig hosta. Men efter det sov vi ända till halv åtta så det var riktigt skönt! Och idag har hon varit världens solstråle! Inte en sur min så långt ögat når. Bara babblar och pratar och skrattar och tokar sig. Det går upp och det går ner!..
 
Jag körde nyss ett benpass med tabatatimer här hemma i vardagsrummet. 23 min och jag blev helt slut! Tur det finns snabbvarianter när man inte tar sig till gymmet.. :) Denna vecka har vi hemtentor som ska in, en individuell och en gruppuppgift. Så det finns inte så många minuter över om dagarna. Imorrn och på onsdag ska nog Freja få gå en timme extra hos dagmamman. På torsdag ska hon däremot få sluta lite tidigare och följa med sin gudmor Pernilla hem. Hon ska sova borta för första gången ensam! Hur läskigt (för mig) är inte det då! Kommer säkert gå jättebra! Jag och Johan ska till den kungliga huvudstaden och förlusta oss minsann!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar