tisdag 11 juni 2013

Mums!

Vi tänkte att vi grillar väl ett par korvar åt Frejsan, känns lite mer barnvänligt än ribs. Men det kunde vi väl ha räknat ut att hon skulle ha samma som oss. Well, hon åt iofs sina korvar med, men självklart skulle hon ha ribs! Hur gott som helst! Och skönt att klia växande tänder med ;)
 
Idag har vi varit på familjedag med dagmammorna. En mysig stund i parken med fika och lite info om vad som händer. Freja var glad över att träffa fröknarna och alla sina killar igen ;) speciellt en kille som är lite extra förtjust i lilla gumman, och de kramas hela tiden. Dagmamman berättade att ibland får de till och med säga åt dem att nu får ni sluta kramas för nu ska vi samlas allihopa. Haha, sötnosarna! Ska börjas i tid :)
 
Just kollat på Biggest Looser-finalen.. Hejade på Emma eftersom hon varit grymmast hela tiden (och dessutom känner vi hennes pappa;) men tyvärr kom hon "bara" tvåa.. Men vann ett nytt liv iaf! Sjukt bra jobbat! :) Och hemmavinnaren, Jose.. Omg! Snacka om förändring!
(Bild:Google.com)
 
Saknar gymmet så mycket nu! Känns som jag tappat en miljon muskler under våren! Försöker ta det lugnt med mitt knä nu ett tag =ingen dans :( men förhoppningsvis kan jag börja styrketräna i samband med att jag börjar jobba efter midsommar så då ska här tränas! Just nu håller jag mig till hemmaträning av resten av kroppen och knät får vila med bara promenader.. Och lite backträning med barnvagn då, helt oavsiktligt men ett måste för att ta sig hem och dessutom rätt så skönt. Dock så har jag ju en liten unge som helst gör ALLT själv, inklusive går med sin egen vagn från stallet och ända hem. Och nåde mig om jag råkar hjälpa henne lite.. Vojne vojne!
 
Har ju även börjat släppa ut alla hästarna på mornarna och det är ett himla skönt sätt att börja dagen på. Ställer inte ens nån klocka utan går ner när jag vaknar/känner för det, vilket brukar vara nån gång mellan sex och sju. Tar drygt en timme att släppa ut alla tretton, beroende på hur många jag går bort till gräshagarna med, och hur fort jag får sällskap av vår hjälpreda :) Gör lite småsysslor i stallet sedan och tar en morgonfika ute i solen om den tittar fram, sedan går jag hem igen vid åttatiden och byter med Johan som har morgonmyst med Frejsan. Hon vaknar lite senare om mornarna nu, runt halv åtta.. Så det blir stor omställning efter dessa två veckor när hon ska börja sju hos dagmamman..
 
Nu en dusch och godnatt :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar