torsdag 6 juni 2013

Sverige-dagen!

Inte för att vi har firat så mycket men har iaf haft en härlig dag!
Tog stallet imorse så Johan fick vara hemma en stund med Freja, så jag studsade upp kvart i sex och cyklade ner till pållarna :) Sol och värme, redan då!
Det var skönt att jobba av sig lite och det är så otroligt lättjobbat nu på sommaren så vi var klara med mockning och allt till nio trots en lång frukostrast ute i solen.
Strax efter nio kom Johan och Freja ner, och strax därefter kom en lass med 250 balar halm som skulle upp på skullen. Tattoooo! (Traktor) är Frejsans nya favoritord och hon ropar det glatt varje gång hon ser nån (eller om hon hör en lastbil, buss, flygplan, mc, eller nåt annat men jaja, whatever ;)
 
Hjälpte till så gott vi kunde och tog in hästarna innan det blev för varmt ute, sedan gick jag och stumpan hem och käkade lunch. Hon tog sin middagslur och jag gjorde mat till mig själv och grabbarna i stallet..
Bra med hjälpreda ;)


Efter det har vi bara haft det lugnt och skönt hela dagen. Freja tog en sovdag idag efter flera nätters kämpande med tänder och andning så hade sovmorgon till kvart över åtta och sov två och en halv timme efter lunch, innan jag faktiskt väckte henne så hon inte skulle vara allt för pigg nu på kvällen.
Vi har solat, lekt, busat, grillat, gjort paj på rabarberna som just kommit upp och nu har fröken däckat och vi ser på film (ja med ena ögat då iaf;)..
 
Hoppas alla haft en happy nationaldag! :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar