lördag 12 januari 2013

Mer från VM

Några dagar efter hemkomst så känns det skönt och resultatet känns okej. Efter att ha sett filmerna (få se om jag lägger upp någon av de här sen) så känns det som att jag ska vara nöjd med min femteplats i classic. Fy så jag dansade i en del danser. Som en påtänd robot. Nu fick jag bekräftat ännu mer varför jag brukar filma när jag tränar. Denna gången fick jag aldrig möjlighet till det pga Freja, sjukdom, skador mm och det straffade sig ju direkt. Jag gör inte alls som jag tror, trots att jag tittar i speglarna när jag tränar.
 
Lilten såg bra ut, och den vann jag så det ska man väl inte klaga på. Smoothen såg okej ut, men de andra var väl bättre helt enkelt. Kom fyra i den. Valsen kom jag femma i och det är väl som det är. Den såg bättre ut än den brukar men jag tar i så mycket för att få rätt hållning så jag ser jättespänd ut istället. Tanken var god men resultatet mindre bra.. Chachan var katastrof! Där kom verkligen roboten.. Vettesjutton vad jag håller på med. Kan dansa så mycket bättre än så. Fyra i den med. Funken var jag trea i tror jag. Det är väl okej men alla gillar inte den sortens funk. Jag är lite för stark tror jag. Får sluta gymma.. Noveltyn var jag fyra i. Såg helt galen ut. Fy.
Mm snyggt, verkligen! ;)
 
Proam-filmerna och resultaten var väl okej. Iaf en del. Gjorde massa konstigt där med som jag inte riktigt förstår tanken med. Det ser så självklart ut det han menar så ställer jag till det helt knasigt ändå. Jaja.. Nu är man novice i proam oxå. Skönt att slippa ta med olika kläder men känns som jag måste träna massor för att kunna se ut som en novicedansare.
 
Med tanke på omständigheterna så borde jag ändå vara nöjd med allt. Men det är jag ju inte och kommer inte bli det heller. Men nu är det som det är. Vet inte om det kommer bli några tävlingar i år, kommer bli svårt att låta bli när våren närmar sig och säsongen drar igång på riktigt. Ska iaf träna med Pim när vi har tid så får vi se hur det känns sen. Vet inte om höften kommer klara av att träna och tävla i classic heller. Proam är lite lindrigare, mindre hopp och man tar ut sig mindre.
 
Dessa fick jag med mig hem den är gången. Det återstår att se om det blir någon mer gång :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar