torsdag 17 januari 2013

Nedräkning

Jobbig natt inatt. Fröken vaknade tre och efter det sov jag ingenting eftersom hon låg och gnällde, hostade och skrek om vartannat. Efter att ha sprungit upp och ner hundra gånger typ så lade jag mig hos henne vid halv fem. Slumrade lite men halv sju tog hon morgon så det var bara att pallra sig upp.
 
Hon har ändå hållit humöret uppe idag och var pigg och glad imorse så vi åkte till den andra dagmamman iaf. Lika bra att se hur det funkar eftersom hon kommer få vara där ibland. Jag stannade en stund men det var såklart inga problem så jag lämnade henne ett par timmar och åkte och handlade. Hämtade dock innan lunch så hon skulle slippa äta och sova där första dagen. Hann knappt sätta henne i bilen så sov hon så hon var nog tagen från natten iaf.
 
Det blir så himla dumt när hon somnar innan maten så väckte henne när vi kom hem och så somnade hon igen en timme senare efter mat och lite lek och efter viss övertalning..
 
Medan hon sov så passade jag på att titta på Mia på Grötö som jag lyckades missa igår. Så himla skön hon är, Mia Skäringer! Härlig människa och ett jättebra program!
 
 
På eftermiddagen tog vi vår sedvanliga promenad ner till stallet och gjorde några miniinsatser där.. I övrigt lugn dag. Försöker passa på att ta det lugnt denna veckan, känns som att det är sista chansen på cirkus fyra år. På måndag är det nämligen dags att sätta sig i skolbänken igen. Jag var peppad för några veckor sedan. Nu vette sjutton. Men det blir nog bra när man väl kommer igång.. Först gymmet och städdag imorrn om det går bra med Frejsan hos dagmamman, förhoppningsvis lite mer sömn nu ett par nätter, ett jobbpass på lördag eftermiddag-kväll och en lugn söndag!
 
(Bilder: Google.com)
 

1 kommentar:

  1. Hej Gumman,

    Nu så här innan du kommer igång känns det nog långt med 4 år men vänta bara, tiden kommer att gå så fort, det kommer att bli kul, förstås jobbigt då och då men inspirerade, peppande och roligt! Du vet ju vad som väntar :-)
    Lycka till!!

    Hoppas Freja piggnar till på riktigt snart så hon slipper hostan och rosslet..
    Puss o Kram!

    SvaraRadera