tisdag 29 januari 2013

Full fart

Idag har det varit en sån där dag som bara säger svisch så är den slut. Freja vaknade runt halv sex och jag var inte alls något pigg då så hon fick greja en stund i sin säng medan jag halvsov på soffan. Hon somnade faktiskt om efter en stund och så sov vi nästan ända till åtta!
 
Bara att äta frukost alltså och sedan iväg till dagmamman. Åkte förbi macken på väg hem och fick hjälp av en av grabbarna med att byta halvljuset på bilen. Man måste ju typ plocka ur halva motorn för det och så är det jättepillrigt att få dit den sen. Ja det gick tillslut iaf. Hem igen för att ha seminarie/möte med lärarna och massa kursare på datorn. Ganska häftigt hur det går att träffas, prata och samarbeta fast man sitter på helt olika håll..
 
Efter det var det dags för lunch, rester idag. Mindre spännande men gick i iaf. Hann med en del plock, sorterade tvätt och blev ett hemmapass med träning oxå innan det var dags att hämta lillan igen. Hon hade haft en fin dag som vanligt med sina kompisar som hon börjar lära känna mer och mer nu. Igår hade hon väckt en av killarna som vilade middag med en puss på kinden. Gullegumman!
 
När vi kom hem tog vi en promenad för att jag skulle få lite luft. Ner till stallet och träffa gänget där och sedan hem igen och laga mat. Lasagne fick det bli! Johan kom hem strax därefter och han hoppade in i duschen på en gång eftersom vi skulle in till stan en sväng sedan med ett spännande mål i sikte. Berättar en annan gång om hur det slutar ;)
 
Hem igen sen då och stoppa fröken i badet, sedan äta gröt och i säng. Nu har jag och Johan nyss ätit eftersom vi inte hann det förut och nu ska jag snart ha möte med min grupp från skolan igen för att sammanställa lite inlämningsuppgifter. Sen är nog den här dagen och kvällen slut!
Tack och hej! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En som är ivrig att få hoppa i badet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar