onsdag 2 januari 2013

Tyskland

En liten snabb uppdatering från vår resa, som hittills gått smärtfritt förutom att Freja är jätterosslig och jag lagom förkyld. Hitresan gick utan problem, jag fick checka in bilbarnstolen gratis så det var bra, men när vi kom till Düsseldorf och taxin så visade det sig att jag inte hade behövt ta med den ändå. Även om det var de som sa att de inte hade någon så frågade chauffören om jag ville ha en stol till barnet, innan han såg att jag hade en egen!
 
Hotellet är inte världsklass men allt runtomkring väger upp det. All inclusive, finns massor att äta och dricka, mysiga barer i källaren, spelmaskiner, bowling och massor mer. Alldeles utanför dörren finns ett stort nöjesfält, som såklart är stängt nu, men på sommaren är det säkert ännu finare här, med floden Rehn(?) som går precis här utanför. Själva stället är inte så fint på utsidan dock eftersom det är ett kärnkraftverk som är omgjort till denna anläggningen. Men lugn, det användes aldrig som kärnkraftverk så det ligger inget gammalt uran under sängarna ;)
 
Idag har jag dansat min proam. Jag är på det hela nöjd men gjorde en del dumma missar. Får berätta mer om det sedan, nu är det dags att gå bort till stora hallen igen för invigningsfest och intågningsparad av alla länders tävlanden och sånt. Väntar bara på att lilla stumpan ska slå igen sina blå så jag kan smita iväg. Som tur är har vi rummen precis mitt emot hallen så barnvakten räcker precis. Annars är det svårt med enmeters-kraftverksväggar...
 
Tyvärr inga bilder, väldigt dåligt nät här..
 
Auf Widersehen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar