fredag 1 mars 2013

Mars, mys, sol, vår och vurpa!

Vilken härlig dag det varit! Kunde bara hålla mig inomhus med plugget ett par timmar, sedan gav jag upp och gick till stallet. Mycket skönare att jobba lite och samtidigt få vara ute. Ett par plusgrader och sol. Så mycket vår i luften! Precis lagom som det blev mars oxå. Grattis till min bror och till Frejas gudmor som båda fyller år idag!
 
Jag hann göra lite nytta innan det var dags att hämta hem gumman igen. Hon hade haft en bra dag som vanligt och det är alltid glada miner både när man lämnar och hämtar.
Ikväll har vi käkat räkor och tittat på gladiatorerna. Riktigt fredagsmys ;)
....ända till Johan skulle gå ut och kolla värmen i Frejas storebrors lilla hus, halkade på en isfläck och landade på armbågen. Inte så skoj. Gick hål och blev så fint så. Ingen fraktur hoppas vi på men inte så smidigt och aldrig lägligt med hans jobb. Med andra ord troligtvis stalltjänst för mig i helgen då. Hur han ska kunna ta hand om Frejsan vet vi inte riktigt men storebror får väl hjälpa till..
Ajajaj!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar