torsdag 25 april 2013

Dagen

Skrev detta inlägg igår kväll men postade det tydligen aldrig. Så här kommer det ;-)
 
Idag har vi haft praktisk examination i skolan. Jätteavancerat, typ bädda sjukhussängar, göra munvård och patienthygien.. Sänglägeskomplikationer.. Ta hand om avliden patient.. Ja failar jag på det som undersköterska så får jag väl skämmas.
Det gick bra.
För alla i vår grupp.
Skönt :-)
Nu är det "bara" sluttentan kvar på denna kursen!!
 
Blev lunchfirande med tjejerna på stan och sen hämtade jag Frejsan ett par timmar tidigare, kändes onödigt att åka hem emellan. Johan skulle till Solvalla så det var jag och lillan som skulle slåss ikväll ;-) Vi var hemma ett par timmar, käkade och så men sen tyckte hon allt var tråkigt och det blåste storm ute så vi packade in oss i bilen och åkte till dansen istället. Två timmar dansande sedan var vi trötta båda två.
 
Väl hemma igen så fick hon dock fart och lekte med det ena och det andra, trots att det var time for bed egentligen. Men hon kom på sig själv rätt snart och ville gå och lägga sig. Så nu sover hon sött, mannen har återvänt från travvärlden (eller iaf flyttat sig från travbanan till repriserna på datorn;-)) och jag tittar på Greys. Tack för idag!
 
Pappas foppa passar ju jättebra!
 
 
Tittut!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar