lördag 27 april 2013

Night from hell

 
Inatt var lilla gumman vaken mellan två och fem typ. Bara skrek och skrek. Jag hade inte precis lyckats somna när hon började så höll på att bryta ihop. Först trodde jag att det var pga rossligheten och hostan. Men det har hon ju haft i en evighet nu, flera månader så hon är ju van, stackarn. Men fick ändå näsdroppar, Ventolin och fick lite vatten. Hjälpte inte ett skit.
 
Satt hos henne länge och tyckte hon hade somnat så smög ut. Började skrika på en sekund. Upprepade proceduren cirka tio gånger sen var jag så trött så ville mest skjuta mig själv för att få sova. Nån timme senare började det bli ljust ute så det kändes ju muntert värre. Hade gett Alvedon för ett tag sedan så tyckte att det borde börjat verka om hon hade ont nånstans. Magen kanske? Ingen koll på vad de ätit hos dagmamman dagen innan men hon har ju varit jättekänslig för mjölk innan.
 
Tillslut somnade hon iaf. Och jag med. Så himla skönt! Vaknade sju men fick ligga kvar till halv åtta innan hon vaknade igen. Sov två timmar iaf. Väldigt laddad inför dagen med andra ord.
 
Idag har hon bajsat fyra gånger så funderade fortfarande på magen. Men nu på kvällen fick jag svaret. Hittade en ny tand när vi borstade tänderna. En av tuggtänderna uppe har tittat fram. Såklart!
 
Hoppas på en bättre natt i natt! Både för mig och lillhjärtat! <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar