måndag 8 april 2013

Sämst

Jag är verkligen dålig på att uppdatera just nu. Har svårt att sitta still eftersom jag fortfarande har så himla ont i ryggen! (WTF!!) så prioriterar plugget när jag är tvungen att vara stilla. Har dansat ett par dagar i rad nu och tränat så mycket jag kunnat och faktiskt blir det bättre och bättre i ryggen. Då får ju höften sota för det istället dårå.. Inatt har jag inte sovit nåt pga den. Kul. Somnade över tangentbordet idag. Inga problem alls där.
 
Gnäll gnäll
 
Frejsan är iaf i ett underbart stadie just nu. Nya ord varje dag, favoriterna just nu är håilå (hejdå) hailå (hallå) och jamja (ramla). Hon kan den lilla tösen. Märker vissa tendenser till pedanthet redan nu oxå. Blir tokig om stövlarna står fel i hallen eller om vi gör saker i fel ordning när vi tex ska äta. Fast är det gäller att riva ut precis varenda leksak hon har så är hon inte lika pedant. Märker vissa likheter med hennes far där. Han får tokspel om täckena hänger fel på boxdörrarna i stallet eller om man mockar fel. Men slänga strumpor/pennor/ölburkar/handdukar/tidningar osv hemma i hela huset - inga problem. Jag är mer pedant överlag, hatar röra men orkar inte alltid bry mig.
Gulligast är lilla gumman när hon ska visa nåt hon kan och blir så himla stolt, göra imse vimse eller bygga med klossar. Plocka fram grötpulver, blåbär och trycka igång micron när vi ska göra gröt. Ta fram skötbädden och lägga sig när vi ska byta blöja (funkar inte riktigt till 100% :p ). Att gå och lägga sig är favoriten. Efter pyjamas in och borsta tänderna. Jag borstar först och sen får hon göra lite själv. Sen iväg och säga godnatt till pappa. Hon börjar vinka redan när hon ser honom och säger håilå tio gånger medan de pussas och kramas. Sen springer hon in till sängen säger godnatt till mig och är så ivrig att hoppa i säng så jag hinner knappt lyfta i henne. Så får hon sin napp och så vinkar hon för fullt igen att man ska gå. Godnatt liksom. ;) kanske skulle filma hennes procedur nån dag. Kul att ha när det vänder och hon aldrig vill gå och lägga sig ;)
 
Humöret finns där och några utbrott per dag blir det nog alltid. Lägga sig på golvet och skrika är melodin. Men oftast går det över rätt så fort. Den häringa lilla saken jag skriver på, paddan, lär man ju gömma ja. Annars ska hon hålla på med den konstant och blir arg som ett bi om hon inte får.
 
Ja det var lite från oss iaf. Nu godnatt! Håilå!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar