söndag 21 april 2013

Födelsedag

Då var man ett år äldre igen då! Ingen större skillnad kanske. Kom i ärlighetens namn knappt ihåg vad jag fyllde.. Fick lov att fundera på vilket år det är och när jag är född.. 33-års demensen som gör sig påmind?
 
Har iaf haft en helt underbar helg! Johan åkte till Göteborg i fredags kväll så igår morse var det bara jag och Frejsan hemma. Vi hade lite mys på förmiddagen och var ner till stallet en sväng och ute och lekte i solen som äntligen kommit fram igen. Runt lunch kom gudmor Pernilla och hämtade henne och jag åkte och hämtade syrran vid tåget. Sedan blev det dans för hela slanten ett par timmar. Jätteskoj! Lärde ut min dans som jag ska tävla med i år och det gick prima. Sen blev det lite allmän träning och så privatlektion en timme för Helene som var här över helgen. Nyttigt och massor att tänka på!
Den döende svanen?


På kvällen gjorde jag och syrran stan. Eller ja. Middag och bio. Alldeles lagom faktiskt ;) vi åt och drack massa gott och jag blev så mätt så jag höll på att spricka. Och ändå lyckades vi trycka i oss både popcorn och godis till filmen. Man fyller ju bara år en gång om året..
Vi såg MAMA. En rysare som jag efter lite övertalning från syrran gick med på att se. Har lite svårt för när det är barn med i bilden men det gick bra. Den var lite läskig och helt ok. Alltid lite fånigt med läskiga spökvarianter men så pass psyko så den var ok ändå.
Vi kom hem nästan samtidigt som Johan kom från Göteborg. Han hade oxå haft ett par fina dagar där och var nöjd och glad. Vi satt uppe och pratade nån timme till innan vi sa godnatt. En natt hemma utan Freja. Hur konstigt var nye det då? Och gissa vem som vaknade halv sex ändårå? Självklart. Låg kvar till halv nio och försökte somna om, sen gav jag upp och gick ner och släppte ut hästarna istället. Sånt himla fint väder det var! Happy birthday till mig!
 
Skönt med morgonpromenad. När jag kom hem hade Fia i stort sett bakat klart cheesecaken som vi skulle bjuda på, och efter det gjorde vi ett par pajer oxå för dem som skulle komma innan lunch.
Efter det har det rasat in lite folk hela dagen. Mycket trevligt att träffa familjen <3 Hela eftermiddagen var vi ute och det var galet skönt! Sommarvärme! När de sista åkt hem så tog vi en promenad ner och tittade till hästarna och kikade lite på hopptävlingarna. Och sen var vi kvar ute ända tills lillstumpan skulle gå och lägga sig.
Nitton grader hade vi ute på verandan i skuggan!!
Lite film och kvällsmys nu och snart godnatt.
Vilken kanonhelg det blev!!
Tack för alla gratulationer och tack till er som kom hit :-)
Astrid och Freja med sin mormor :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar