måndag 15 april 2013

Kalas!

Igår fyllde Frejas kusin Astrid ett år! Jag var i valet och kvalet om vi skulle bege oss hem till Ludvika, dit syrran med familj nyligen flyttat, och hade bestämt mig för att jag inte orkade köra eftersom jag sovit dåligt nu ett tag igen. Hela förmiddagen var jag och Freja i stallet och hjälpte till eftersom Johan var till Hagmyren på trav, så vi kom hem runt elva för att fixa lunch. Så ringde jag och pratade med syrran som ville att vi skulle komma och så blev det visst så att drygt en timme senare så satt vi på tåget! :-)
 
Tågpremiär för Frejsan! Spännande värre! Hade tänkt mig att hon skulle sova en stund där för i bilen dit sov hon bara 45 min, men nej det var ju otänkbart när det fanns så mycket spännande att titta på!
Bra med barnvagn ibland ;-)
 
Hemma träffade vi tjocka släkten och det blev en mycket trevlig eftermiddag med härliga nyheter och gott fika! Freja var som vanligt lite försiktig i ungefär en halv minut och sen var det full fart resten av tiden ;)
Födelsedagstjejen!
De leker mer och mer med varandra och blir ju mer och mer jämna i utvecklingen.. Hoppas de kommer ha stor glädje av varandra i framtiden även om det är några mil emellan.. <3
 
Efter ett par timmar umgänge gav vi oss hemåt igen. Freja somnade på tåget och blev lite ledsen sen när vi skulle åka bil oxå, men somnade om igen tills vi kom hem då hon lättad kröp ner i sängen och sov gott hela natten. En fin dag blev det!
 
(Mindre kul för kära sambon som först krockade med en stor rovfågel så hela vindrutan sprack på hästbussen, fick byta buss, lasta över hästar och all utrustning, köra 35 mil enkel väg, inte ha nån framgång på travet, bli snuvad på mcdonaldskäket av två busslaster ungdomar som stannade precis före och så åka 35 mil hem igen. Jorå.)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar