måndag 15 april 2013

Halva april!

Snart maj alltså! Fortfarande snö ute! Fast idag har det iaf varit tio grader varmt. Och inatt var det så varmt i sovrummet att det var svårt att sova. Bra att klaga på värmen redan ;-)
 
So whats new? Tja.. Klippt av lite av burret.. Inte så stor skillnad men lite mer frisyr blev det iaf. Har fått för mig att jag ska spara ut lite så då får det vara lite som det är. När jag kom in till min kära frisör Sali så var hon tjock om magen! Så tydligt att jag inte ens var orolig över att fråga ;-) har ju inte klippt mig på evigheter så inte konstigt att jag inte visste nåt. Kul iaf! Grattis Sali! Synd om mig som måste hitta en annan klippa under mammaledigheten!
 
Frejas hosta bara vägrar ge med sig, och det luktar verkligen illa ur hennes mun när hon hostar. Typ som var. Nu får det snart bli bättre annars får vi nog ta ett besök hos farbror doktorn iaf. Hon är ju pigg i övrigt och har ingen feber. Men det märks att hon har ont av hostan och ont ibland när hon sväljer.. Stackars snuttan!
En badtjej med skumskägg! :-)
 
Imorrn blir det heldag i skolan. Grundläggande omvårdnad. Typ hygienrutiner, förflyttningar och sånt. Det borde man väl ha skaplig koll på efter alla mina år på diverse arbeten. Hoppas på det iaf ;-)
I förra veckan hade vi en stor muntlig redovisning om olika kulturella minoriteter. Det gick alldeles utmärkt, och snart är det bara sluttentan kvar på denna kursen. Hur fort går det liksom? Hinner knappt med.. Snart 1/6 gjord ;)
 
I helgen ska Johan på olympiatravet, Freja ska vara hos gudmor Pernilla och jag är således helt ensam hemma (!!!) Hur gick det till? På lördag blir det dans för hela slanten och eventuellt kommer syster Fia hit så vi kan göra stan osäker på kvällen! Det ni :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar