söndag 1 juli 2012

Böcker

Jag är lite av en periodare när det gäller böcker. Börjar jag läsa har jag svårt att sluta och kan sluka flera böcker på bara några dagar. Oftast böcker av samma författare. Sedan kan det gå månader, ibland år, utan att jag läser nånting alls.

Min senaste favoritförfattare är Mari Jungstedt. Henne hittade jag av en händelse när vi var på Gotland förra sommaren och jag sökte efter semesterläsning. Hittade ett par böcker av henne, och tyckte de verkade intressanta då handlingen till stor del utspelade sig på Gotland.. Den semesterveckan läste jag hennes första fyra böcker. Fastnade på en gång. Köpte de fyra följande böckerna och tog med mig hem. Det blev mitt kvällsnöje under hösten.

Nu har även bok nr nio och tio kommit ut och jag har bara några sidor kvar på den nionde, Det fjärde offret. Drar ut på det nu för jag vill inte att den ska ta slut ;) Jag håller mig till pocketvarianten och den tionde boken har tyvärr inte kommit så ännu.


Maris böcker är kriminalromaner med otäcka mord, spännande historier och utredningar och gripande relationer.. Hon är otroligt påläst och duktig att skriva och berätta. Böckerna är lättlästa med korta kapitel och man har svårt att lägga boken åt sidan.

Böcker är alltid bra att ha! Förlåt Mari. ;)
Hoppas ni har en trevlig sommar med många lässtunder i hängmattan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar