söndag 15 juli 2012

Dagen efter..

Idag har lillstumpan och jag varit i stallet hela förmiddagen! Pappan i huset (och vi med för den delen men vi åkte hem tidigt) var på fest igår och var lite trött i ögat idag. Det var överaskningsfest för en av hans kollegor som fyllde jämt. Trevligt, god mat och han blev rejält överraskad! Lite hög medelålder för vår del kanske, men jag och Freja åkte hem vid åtta, då hon började bli trött.. Skönt att inte komma ur rutinerna allt för mycket..

Så iallafall så gick vi till stallet vid åtta imorse. 18 hästar har vi nu så det är ju inte allt för många ;) Men det räcker gott att släppa ut, fodra och ta in. Mockningen får de ta imorrn..

Freja är oftast på bra humör på förmiddagarna, och så även denna. Hon satt nöjt nästan hela tiden i sin vagn medan jag sprang ut och in med hästar och fodrade hö och kraft och sopade. Ett par timmar senare var vi hemma igen, och Johan sov så fint fortfarande och hade inte ens märkt att vi varit borta. Jag väckte honom strax efter tolv och sa åt honom att sätta fart. Hästarna är hungriga! ;) Han masade sig upp och satte i sig några koppar kaffe, frågade om jag inte varit i stallet, men jag sa bara att det är ju inte så lätt när man har hand om henne samtidigt. Så han suckade lite och tog Molle och en kaffekopp till och begav sig sedan ner till djuren.. Några sekunder senare ringde telefonen. Han var glad, hihi :)

Efter lunch var jag in till stan och hämtade ett paket. Råkade beställa lite kläder från Wear it för ett tag sen och nu hade de kommit! Vad jag gillar den affären! Snygga kläder som sitter bra och inte kostar skjortan :) blev några linnen och t-shirts den här gången, och en one-piece! Varför kommer jag på typ ett år efter alla andra att jo, man kanske skulle ha en sån iaf. Så är det alltid. Jag hänger inte med i svängarna :p
Lilla stumpan håller på att få fler tänder nu. Och oj, så jobbigt det är för henne. Ibland är hon nästan otröstlig. Man får distrahera henne med allt möjligt för att få henne att glömma det onda. Lilla gumman! Men hon äter iaf bra! En stooor portion gröt på kvällen och rätt så bra med puré, gröt och frukt under dagen. Ammas bara morgon och kväll och inte så mycket då heller. Känns att jag inte har så mycket mjölk längre. Blir inte alls så spänt nu och läcker inte heller. Skönt!
Hoppgungan är fortfarande en favorit :) dock så blir hon superarg när man sätter ner henne i den, innan hon kommer på att det är roligt. Lika när man sätter henne i hennes stol vid bordet. Asförbannad! Ibland blir hon så arg så hon är knappt kontaktbar! Går absolut inte att distrahera henne och knappt att trösta. Vill ju inte plocka upp henne ur stolen heller så fort hon blir arg för hon ska ju sitta där och äta.. Försöker ge henne leksaker och annat och skoja ner henne i stolen, ibland funkar det ibland inte.. Humör, ja! Det kan man inte tro om denna lilla guldklimp! <3
Imorgon laddar vi för ett danspass, och på tisdag förhoppningsvis gymmet. Sedan är det bara onsdagen som kommer gå till packning innan vi drar till härliga Gotland på torsdag! :)
Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Välkommen i sparkdräkts gänget. Beställde oxå en från nätet och när paketet kom så var det just från Wearit :) min är dock gul och blå......heja Sverige :) med väldigt mycket häng :/ för var ju lite svårt med storleken.
    Ps! Vilka härliga bilder på Freja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja hängigt är det här med. Men rätt så skön faktiskt! Johan kallar mig för barbamamma ;)

      Radera