lördag 28 juli 2012

Gott + gott

Har gått ett tag nu då jag inte haft det minsta matlust, och därav inte heller någon matlagningslust. Jag tycker egentligen det är rätt så kul att laga mat, att prova nya recept och spännande rätter, men ibland övertar andra saker, trötthet, lathet, arbete och projekt. Det kan oxå vara så att jag inte har någon inspiration och man kör fast i korvträsket; korv med bröd, korv och mos, korv och makaroner, korv på macken... ;)
 
Nu så har jag äntligen tagit mig i kragen igen och gjorde en rejäl inköpsrunda. Nästan 2000 kr mat, och det mesta bara nyttigheter! Kan behöva tänka på vad jag äter när jag inte kan motionera så mycket efter kommande operation.. Har iofs aldrig haft några viktproblem, är antagligen byggd som jag är och sen har jag ju alltid rört på mig mycket. Känner jag mig lite svälld så skippar jag godis ett par dagar så brukar det ordna upp sig. Fortsätter jag att inte äta massa onyttigt så går jag ner, och eftersom jag för det mesta är nöjd med min vikt så bryr jag mig inte så mycket om vad jag äter och rör mig istället lagom mycket. Dock så gick jag upp fem kg när jag började träna mer seriöst på gymmet för något år sedan. Och det känns att jag tappade en del muskler under graviditeten, så de fem kilona är nog numera inte så mycket muskler utan en del annat.. Hmm.. Så lite finns det allt att jobba på! :)
 
Om inte annat så känns det viktigt att Freja ska få lära sig äta god och nyttig mat från början så nu när hon börjat äta riktigt mat mer och mer så är det bara att köra på. Jag är rätt envis när jag bestämmer mig för något så det blir oftast som jag vill ;) Just nu är det även slut på godiset för ett tag. Har endast 85 procentig choklad hemma, och det är ingen höjdare haha. Nej men det är helt ok, men inte så man sätter i sig en hel kaka direkt.. perfekt :)
 
Kvällens måltid bestod av grillat kött, potäter, sweet chilisås och sallad gjord på grön- och rödsallad, ruccola, gul paprika, rostade solrosfrön, olivolja, balsamvinäger, fetaost, flingsalt, cocktailtomater och basilika. Jummy!
 
 

2 kommentarer:

  1. Ett steg i rätt riktning enligt mig =)

    Men va söt du är. Tack snälla för denna fina kommentar. Va glad jag blir!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv :) ja nu är det bara att köra på..
      Fokus på knä-rehab nu!

      Radera