fredag 27 juli 2012

Gotland!

Så var vi hemma igen! Borta väldigt bra, hemma helt ok. Det var skönt att kliva innanför dörren till sitt eget hus, men väldigt tråkigt att lämna familjen som är kvar på Gotland ett tag till.. Vi har haft en väldigt fin vecka! Min internetåtkomst var dock tyvärr inte den bästa så därav bristen på inlägg..

Resan både dit och hem har gått väldigt bra. Det var överlägset att ha med släpvagnen och packningen tog fem minuter! Bara att slänga in vad man vill ha med ;) En del blev såklart oanvänt och onödigt men har man plats så varför inte? När vi åkte av båten i Visby så blev vi stoppade av tullen(!) som undrade vad vi hade i släpet. Packning blev Johans svar och tulltanten skrattade och frågade om hon fick titta efter? Vet inte om de letade efter bärplockare eller smuggelsprit men vår ölplatta och resten av packningen fick iaf godkänt och vi kunde åka vidare :)

De första två dagarna var vädret sådär, eller snarare väldigt mycket regnigt! Det öste ner och gick knappt att gå ut. Tack pappa för att vi har en stuga att vara i, som dessutom har kamin och mysiga soffor! ;) Hej kortspel, korsord och sudoku! Lite svårt att underhålla lilltösen bara, men när det finns tillräckligt många olika personer att växla mellan så löser det sig oftast.

Efter de dagarna har vi haft strålande sol och varmt och skönt! Underbart! Vi har inte gjort mycket alls faktiskt! Tagit det lugnt, varit på stranden, hemma och grillat, träffat en del släkt och vänner, gått promenader och gjort en del små utflykter till "måste"-ställen.. Båda mina systrar har varit på plats, den ena med sin sambo och söta lillflicka, Pappsen med fru var där såklart och även en av bröderna med sambo. Nästan hela klanen alltså! :)

Rastafåri, morfar är tokig, Johan med hatt, min knasiga familj <3
Barnvagnspromenad, jag and the rauks, obligatorisk kubb
Den populära gungan, besök hos raukarna i Ljugarn

Lillstumpan har känt av att vi varit borta rätt ordentligt. Första två nätterna sov hon som en stock 20.30-06.30! Jehuu liksom. Sedan kom hon på att mamma ligger ju faktiskt bredvid mig (vi delade på en 120 säng) så då kan jag ju få äta när jag vill och mest hela natten.. Inte så jehuu.. Det har varit sådär.. Sen vill man ju störa de andra som sover i stugan så lite som möjligt och få tyst på henne så fort det går, så jag har väl gett mig rätt så fort och låtit henne tutta. Får ta den diskussionen nu när vi är hemma igen istället. När bror med sambo kom så insåg vi att det är bättre att de får ta sängen och kunna stänga dörren omkring sig så jag och Frejsan flyttade ut till sofforna. Byggde en koja till henne på den ena så det skulle vara mörkt även på morgontimmarna och när hon fick ligga själv igen så sov hon lite bättre. Dock ammat ca två-tre gånger per natt plus att hon vaknat före sex och tyckt det varit morgon.. Tur man haft lite avlösning om dagarna, inte för att jag sover för det (när ska jag lära mig sova!?) men iaf för att vila huvudet och veta att hon har det bra ändå.
Kusiner, Frejas nattkoja, frisyr ala' moster Fia ;)
Sista kvällen med gänget <3
Hejdå Gotland! Ses om 358 dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar