måndag 9 juli 2012

Söstra mi!

Har fått äran att rå om min kära syster Sofia i flera dagar nu. Hon har just börjat sin semester och har stannat till här i Eskilstuna ett par dagar innan hon fortsätter mot Gotland. Ett par dagar efter henne (och Pappsen med fru) så åker även vi dit, likaså vår andra syster med familj och ena brodern med sambo.
 
Så mycket roligare allting blir när man har någon att hitta på saker med om dagarna! (och dessutom mycket enklare när man får hjälp med lillan och slipper roa henne själv varenda sekund). Igår var det tråkigt regnväder hela dagen men vi gav oss ut ändå och tog en promenad ner till travet. Blev en lunch på restaurangen och fick se Johan köra ett par lopp. Han var inte så imponerad av dagens väder och var dyngsur in på bara skinnet trots regnbyxor. Det blev inga jätteframgångar på travet men ett par kronor inkört iaf. Efter ett par timmar blev vädret ännu sämre, började åska och regnet tilltog. Freja sov gott i vagnen och märkte nog inget och när det lugnade sig lite igen så gick vi hem i rask takt för att rycka ur modem och dator. Tvn kan jag tänka mig att offra (vill ha en ny;)) så den fick sitta i. Popcorn, Independence day och soffmys. Soft :)
 
Efter några timmar kom Johan hem, frusen och skitig. Efter honom kom delar av hans familj som kollat på trav och var fika- och träffa Frejsan-sugna ;) En stunds umgänge med dem och sedan var den dagen till ända. På kvällen käkade vi tacos och alla mobbade mig för att jag rör ihop alltihopa i äkta barnmatsstil ;)
 
Idag var det desto finare väder. Jag hade klipptid bokad på förmiddagen men tyvärr ringde de imorse och sa att min frisörskas man var på akuten och hon kunde inte jobba idag. Typish! Vi hade planerat en förmiddag på stan och höll oss ändå till planerna. Ville verkligen klippa mig så kikade in på ett ställe där jag varit förut. Men icke! Alla klippare på semester! Jaja, jag är ju inte så kinkig så vi försökte med ett nytt ställe. Bingo! Bara att sätta sig i stolen.. Det var en ung, snygg tjej som klippte mig så frågade om hon hade några idéer. Men hon tyckte jag passade i det jag hade så ville inte göra något annorlunda. Fegisar! Här får de en försökskanin som går med på vad som helst men ingen som vågar göra nåt! Jaja.. Får ha mitt hår som det är ett tag till då. Fick bort lite slitet och kortare i nacken iaf.
 
Det blev lite minishopping och lunch på stan innan vi åkte vidare till Slagsta glassen. Måste ju visa syrran alla viktiga ställen här i stan ;)
 
 
På eftermiddagen blev det så där kvavt ute igen, och solen värmde dessutom ordentligt. Vi beslöt oss för att ta en promenix ner till Sundbyholmsbadet och kanske ta årets premiärdopp (iaf för mig). Det är ett par km dit och tar ungefär en halvtimme att gå. Freja var så trött, så trött, men måste ju titta på allting när man är ute och går. Lagom till vi kom fram så tog dock tröttheten över och hon somnade. Vi tog tillfället i akt och hoppade i plurret. Ja, hoppade är väl att ta i. Det var nog mer någon slags stapplig gång, ni vet hur det ser ut när nån inte alls tycker det är nå skönt och går sakta, motvilligt men ändå kommer i tillslut. Huvudet ovanför ytan som en medelålders nypermanentad tant och så två simtag och upp igen. Inte så där jättevarmt precis. Man är tydligen inte som man var förut. Kunde plaska runt i timmar oavsett temperatur..
 
 
Vi hann slappa en stund i solen innan stumpan vaknade. Ett par timmars lek, fika och mys och sedan promenerade vi hemåt igen. En helt lagom skön eftermiddag!
 
Nu har vi grillat och nattat Freja, slötittar på tvn och spelar meningslösa spel på padda/iphone.. Gör lite planer inför morgondagen.. Få se vad vi ska hitta på! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar