måndag 10 december 2012

Frejas kalas

I lördags hade vi som sagt firande av vår nyblivna ettåring! Fortfarande helt galet att hon redan är så stor! Läste mina förlossningspapper idag och det känns fortfarande som jag kommer ihåg varenda minut! Kanske kommer det en förlossningsberättelse snart? Så här lagom till ettårsjubileumet ;-)
 
Frejas moster och gudmor Sofia var här och hjälpte mig med lite förberedelser inför dagen och vi bakade allt möjligt gott och blandat. Eftersom Freja är så liten än så beslutade jag mig för att skippa tårtan. Vem skulle den vara för liksom? Inte för henne och onödigt för oss. Nu kanske vi gjorde allt möjligt som är ännu mer onyttigt men iaf, valfritt att prova det som fanns!
Rocky Roads, ostbollar, vita chokladbollar med lime, pepparkaksgrissini med ädelostdip, havrekex med julskinka, några olika sorters glögg. Skare va så skare va! Fattas på bilden gör saffran- och svartvinbärskakan med vaniljsås. Freja fick smaka en pepparkaka. Hon var helt och hållet nöjd med det! :-)

Freja fick såklart en hög med gåvor, de flesta mycket populära hos unga fröken! Tusen tack! Här är några av hennes presenter:
En egen häst! Som dessutom låter när man kliar honom på öronen! Jorå!
Hmm.. Nu har hästabstinensen gått för långt. Dags för ett besök i stallet snart kanske syster lilla?

Det blev en jättefin och mysig sammankomst med våra nära och kära. Avslutningsvis tog jag och Freja en kvällspromenad för att få lite luft efter en händelserik dag. Tio grader kallt och inte en själ ute! Tack till alla inblandade och hoppas ni hade lika trevligt som vi :-)
 

1 kommentar:

  1. Ähum, jo det är definitivt dags för dom riktiga pålarna igen... Ska försöka titta förbi för en ridtur snart. /ln

    SvaraRadera