lördag 15 december 2012

Helg igen!

Det är en sån där totalt orkeslös period just nu. Sover inte och då orkar man inte helt enkelt. Jag och Freja spenderade ändå gårdagen på stan. Det var meningen att vi bara skulle in en snabbis, hämta hennes pass och handla lite. Så somnade hon då i vagnen mitt på stan. Inte enligt beräkningarna. Så det slutade med en heldag, jag köpte så gott som alla julklapparna, vi åt lunch på Åhléns och hon lekte på barnavdelningen i en timme och snackade med alla som kom i närheten. Hon är inte så komplicerad sådär iaf. Ganska lätt att hålla nöjd när hon är på rätt humör..
 
Idag är det jordens snöoväder igen. Vägen ut till Sundbyholm hade blåst igen totalt och bilarna for hit och dit över vägen. Jag var inne på dansen i fyra timmar och det såg ännu värre ut när jag åkte hem. Finns det inga plogbilar i den här stan!? De hade säkert varit där nån vända emellan men ändå. Känns som de bara saltar och hoppas på det bästa ibland.
 
Ja, dans idag som sagt. Hade räknat med att få åka in själv och lämnat Freja med Johan eftersom han inte skulle jobba så mycket idag. Meeeen då fick ju han lov att sitta i nån spelbutik och ge tips och se glad ut i några timmar. Så då fick fröken följa med mig ändå. Jag var precis slut imorse. Så trött så jag nästan kräktes.. Men brukar vakna till på dansen så fick väl ge det ett försök iaf. Visste ju att jag inte skulle få träna ostört precis. Det funkar inte så bra att ha henne med längre eftersom hon ska klättra på allt och springer i vägen på golvet och allt möjligt. Går ganska bra när vi spelar musiken för då kan hon sitta och titta en stund men det är ju mycket man måste träna på mellan låtarna oxå.
 
Som tur var så tränade vi ända till efter lunch, vilket innebar att Freja åt i Dansens hus och somnade sedan.. En och en halvtimmes ostörd träning till mig, tack! Samlade nog energi för att dansa igenom danserna iaf. Det kändes faktiskt helt ok och fick lite bekräftande feedback av brudarna. Alltid skönt!
 
Eftermiddagen blev lugn, snön vräkte ner och vi roade oss inomhus. Framåt kvällen gav det sig med snöandet så vi gick en sväng med Freja i pulkan. Hon tyckte det var skoj men blev så trött så hon höll på att somna. Jobbigt att åka pulka tydligen.. Eller rogivande kanske..
Det var en halv grad plus ute nu och hur mycket snö som helst. Kunde varit ute i flera timmar, så himla vackert och skönt! Inga bilder blev det heller så får försöka gå ut imorgon och ta en del. Johan gick in med Freja men jag stannade ute och skottade snö. Terapiarbete och träning i ett. Kanske verkar konstigt att jag orkade det helt plötsligt. Tycker jag med. Frisk luft gör gott. Kunde skottat hela backen men gav mig efter vägen ner till den.. Ska väl inte utmana ödet med min gamla, stela kropp inför VM..
 
Imorrn har vi inga planer alls förutom att det är trav här nere.. Få se vad vi ska hitta på :)
Frejas första teckning.. En blivande konstnär?
Jag vill ha! Varför köpte jag inte det istället för att ta kort på det!?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar