måndag 3 december 2012

Vinter

Har ju inte kommenterat snön ännu, och det måste vi ju givetvis ändra på! Visst är det härligt!? Kanske i kallaste laget ute nu dock, jag har inget emot det men svårt att hålla lillfröken varm och händer och fötter och lika för de tappra grabbarna och tjejerna i stallet som tränar hästarna..
 
För lillan blir det väl mest nån rask promenad och sedan in igen, och då sitter hon fint inlindad i åkpåsar, filtar och en hög med kläder så då är hon allt varm och gosig. Pulkaåkningen får vänta tills det blir aningen varmare ute.
 
Mår bättre idag faktiskt! Frös och svettades om vartannat inatt och drömde som en tok. Sov mellan elva och fyra, då jag vaknade helt utvilad och hur pigg som helst! Japp, se vad det kan göra susen att sova några timmar i sträck. Då förstår ni hur jag sover i vanliga fall. Freja vaknade strax efter fyra (hur lyckas hon alltid vakna samtidigt som jag?) så var ner och stoppade om henne, sedan låg vi kvar och slappade ända till sju. Sovmorgon! ;)
 
Blev en tur till affären idag för veckans storhandling. Jag och Freja körde rally runt hyllorna för att hon inte skulle tröttna på mitt handlande och tids nog så lev vi klara. Ska bara lasta in allt i bilen och åka hemåt. Lyfter upp den påsen som innehåller typ allt smått med lite tungt i botten. Vad händer? Jo botten på påsen stannar kvar i vagnen tillsammans med alla varor och handtagen har jag i handen. Se där ja.
Pensionärshandling a.k.a 'har inte råd att köpa påse'
 
Till kvällningen blev det Rocky Road-bakning. Gott + gott + gott + gott typ. Lilla Frejagumman ska ju fira bemärkelsedag i veckan och vi måste ju ha nåt att bjuda på på helgens kalas. Taskigt nog får hon nog inte smaka nåt av det. En pepparkaka på sin höjd.. Hon är nöjd när hon får sina ärtor så ;)
 

2 kommentarer:

  1. Åhh så skönt att ni börjar piggna till!! :-)

    Men inte har ni så mycket snö att tala om.. Vi har nog en två dm i alla fall och i morse var det -24 på Klippiga bergen. Träden är alldeles frostiga, nu är det riktig vinter.
    Jul-likt värre!

    SvaraRadera