tisdag 11 december 2012

Uppladdning

Det närmar sig VM med stormsteg. Tränar varje dag nu. Även om det inte går att ta sig till danslokalen varje dag så blir det ändå den träning som funkar hemma. Vardagsrummet är fullt dansbart om man röjer undan lite. Det känns ändå rätt så bra för dagen. Danserna funkar och kroppen känns ovanligt okej. Ska genrepa och filma när tid och plats finnes, så får vi se hur bra det känns efter det. Man gör så himla mycket som man inte har en aning om, och ibland gör man inte alls som man tror. Hoppas att jag börjar närma mig lite dit jag vill komma iaf. Annars är det inte så kul att kliva upp på golvet.
 
Både deltagarlista och schema har nu släppts. I proam har jag en ynka motståndare än så länge och i line var vi nio tror jag. Hoppas det inte kommer till några fler så vi slipper massa kvalheat. Som det står på schemat nu så ska jag dansa proam direkt på onsdagen vid lunch och line på lördagen på förmiddagen. Skönt att proam är tidigt i veckan. Jag är så himla nervös över det redan nu!! I line är det liksom upp till mig, jag vet vad jag ska göra, varenda liten detalj och det är bara att köra på. Men i proam.. Usch ja. Jag har ju ingen kontroll alls. Får hoppas Pim är snäll med mig ;) Det är ju så himla kul bara man står där. Men pirrigt nu.. Speciellt när vi inte hann träna alla danser i söndags. Hann inte med West Coast Swing och det dansade jag senast i Danmark i våras. Stabilt.
Vår grupp är ungefär i mitten på bilden.. Vi två från Sverige (dessutom från samma klubb, skoj va:)), två från Norge, tre från Holland, en från Italien och en från Andorra. Det är tävlanden från många olika länder med men själva sporten är ju större i vissa länder än andra.


Tjohoo vad kul det ska bli ändå! Hoppas resan kommer gå bra med lilla fröken.. Hur man ska få med sig allt är ju ett mysterium. Inte på grund av vikt i packningen eller så, får ju ha både vagn, två incheckade bagage och två handbagage. Men hur man ska komma ihåg och packa allt som behövs.. och släpa med sig det man packat så och en liten gumma oxå.. men det ska nog ordna sig. Dessutom flyger vi ju med Lufthansa den här gången och inte Ryanair, betydlig skillnad i bagagevikt och inga andra skumma avgifter som tillkommer ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar