torsdag 23 augusti 2012

Eget rum!

Idag är ingen vanlig dag, för idag är Frejsans inflyttningsdag! Äntligen dags att få sitt egna rum! Det hade nog blivit tidigare om vårt hus inte är byggt som det är, med vårt sovrum på ovanvåningen och hennes nyblivna på bottenplanet, men nu när hon nästan alltid (kors i taket, ta i trä och allt sånt där) sover hela nätterna så kändes det som det var dags. Och idag har vi haft inflyttningsfest ;) Mamman var kanske den som blev mest nöjd med rummet, hon som inte skulle klä sitt barn i rosa och bara köpa rosa grejer.. Men Freja verkar trivas hon med. Marsupilamin (eller vad det nu heter?) som hänger i en gummisnodd i taket blev snabbt en favorit.
 
Fortfarande fattas det en gardin. Hade ingen lämplig hemma och har väl inte gjort så stora ansträngningar för att hitta någon heller. Symaskinen och jag pratar oftast inte samma språk så det ger jag mig inte på just nu.. Så tillsvidare får hon ha mosters gigantiska orm (ja, jag vet att det är din LN.. Den har bott hos mig rätt länge nu va?) som fönsterprydnad :)
 
När Freja sov eftermiddagsluren så städade jag och möblerade klart rummet, och flyttade ner hennes säng och byggde om den så botten är längst ner. Hon ställer ju sig upp så smått så det var verkligen dags. När hon kom in efter sin tupplur ute i vagnen så såg hon sin säng och det märktes verkligen att hon såg den. Däääh, däääh, utbrast hon och tog tag i spjälorna. Spännande!
 
Hon vaknade så sent på eftermiddagen, klockan var nämligen över 18 och hon hade sovit två timmar, så trodde inte hon skulle bli så lättsövd nu på kvällen. Men gröt och lite amning runt åttatiden, så lekte hon lite med pappa i soffan och sedan märks det så väl när det är dags att sova. Lite gnäll och kläng på mamma, säga godnatt till pappa och sen gick vi inte upp, utan i på hennes rum! :) Däääh, dääh, igen! Hon nästan slängde sig ner i sängen!
 
Jag lade några nappar runt henne, gav henne sin gose-Frank och en godnattpuss, satte på babyvakten och gick ut. Efter några minuter kikade jag in igen för att se om den verkligen funkade som den skulle. Det var ju knäpptyst! Det roliga var att hon sov inte! Hon låg och lekte lite tyst för sog själv och struntade fullkomligt i att jag kollade läget. Har gått en timme nu så antar att hon somnade sen! Underbara unge!
 
Blir spännande att se hur natten och morgonen blir! Succé hittills iaf! :D
 

4 kommentarer:

  1. Jo den är allt min, men frejsi bejsi får så gärna ha den.. Det är inte direkt så att den får plats i vår skokarto.. Jag menade lägenhet förstås. Puss från moster

    SvaraRadera