onsdag 15 augusti 2012

Kontraster

Ingen dag är den andre lik i det här livet. Och tur är väl det.. Idag har Freja varit glad hela dagen. Men så har hennes far varit hemma större delen av dagen oxå. Och likaså hennes bror. Hon älskar dem båda två, och de behöver bara visa sig för att hon ska bli glad. En annan får kämpa och hitta på det ena skojet efter det andra. Men, men det får väl vara så. Hon blir väl trött på sin gamla mamma efter varje timme på dygnet varje dag i åtta månader. Man behöver komma ifrån varandra ibland. Iaf en liten stund. Ett par timmar sen längtar man igen, hur jobbigt det än kan vara. Men som sagt, idag - solstråle.



Till och med kvällsgröten gick i utan pip. Eller nja, tyst är hon ju aldrig, men mest skratt och tok. Och det får det gärna vara.
Jag tänkte mycket på det idag hur jag själv är i olika situationer. Det är säkert mitt fel oxå att hon blir kinkig. På eftermiddagarna blir jag det nämligen själv. Trött, känner av knät, ont i höften, slut på idéer, kanske ätit dåligt.. Ja så blir det som det blir..
Hon blir ju inte direkt lugnare och lugnare heller. Nån slags ål-krypning som går i hundraåttio. Och så klättra på allt. Försöker resa sig mot allt, och ramlar mest hela tiden. Ledsen stund och sedan full fart igen ;)

I helgen hade vi besök av syster-moster Ellen och sötaste lillkusin Astrid. Vi hade lite mys, gick på promenad och på söndagen tog vi hand om hästarna. Jag "tvingade" (ja det var väl inte direkt svårt) upp syrran på hästryggen en sväng medan jag tog hand om tjejerna. Hon hade visst saknat det.. Hon har ju varit lika biten som jag :) Så det får gärna bli fler gånger!

Freja och Astrid kommer nog bli fina kompisar när de blir lite äldre. Just nu tittar de mest på varandra och Frejsan vill ju gärna känna och pussa men hon kan ju dock vara lite hårdhänt. Ska bli jätteskoj och se dem växa upp. Även om det skiljer en hel del (4 månader) nu, så kommer de ju vara jämngamla sen..
Passade på att ta en del fina kort på lilla Astrid. Snällaste och vackraste gullungen ever!
Det känns att sommaren är på väg att ta slut. Det blir kallare på nätterna och mörkt om kvällarna. Idag har vi dock haft strålande sol och jättefint. Grabbarna passade på att spela lite softtennis, Molle hjälpte till såklart och Freja tittade på. Undertecknad fick rensa ogräs och äta plommon. Fair ;)

2 kommentarer:

  1. �� klart jag kommer och rider snart igen.. Hade nästan glömt hur kul det är.. Puss å kram från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra det. Nästa gång får du nån annan häst så det blir lite mer utmaning ;) PoK

      Radera