torsdag 30 augusti 2012

Hästägare

Meeeen perkele!
Här hade jag skrivit så långt och fint och skulle bara ladda upp lite bilder. Nätet har strulat lite idag så bilderna ville inte. Startade om programmet. Vips så var allting borta! Damit.
 
Så vad händer i livet?
Johan har varit i Gävle på trav idag, så jag och Frejsi gick ner till stallet och hjälpte dem göra klart. Putsade lite extra på Amazone d'Inverne, som från och med nu är vår egen! Ägarna tröttnade på henne, men Johan gillar henne och vill ge henne lite mer tid så han köpte henne. Hon är ju bara tre år, och har tjänat lite drygt hundra tusen redan. Det är tufft åt henne i loppen nu men potential finnes! Och hon har växt massor på både höjden och bredden sedan hon kom så det kan behövas lite tid att hinna med sig själv.
Amazone då (i våras när hon kom) och nu. Viss skillnad..


Freja var på gott humör i stallet. Sov en stund och kollade när vi jobbade resten av tiden. Det går så enkelt ibland ;)
På eftermiddagen kikade vi på pappa på ATG live. Det blev först en oturlig upploppsgalopp som hade blivit sämst tvåa och en lite bättre tredjeplats sedan. Några kronor in iaf.
 
Under tiden jag var i stallet så ringde telefonen. Det var min chef! Hon undrade om jag inte kunde börja jobba snart.. Åhhh så sugen jag blev! Hon gav på förslag att jag kunde ta lite helger och kvällar, och jo klart man skulle vilja.. Någon frivillig som vill ta hand om Frejsan kanske? Saknar jobbet, skulle gärna ta några pass. Ska åka dit nästa vecka och prata mer om framtiden, hur det blir i vår och sådär.. Kul att höra att man är saknad iaf ;)
 
Freja har hängt i mina byxor hela dagen idag. Blir arg så fort jag går iväg och kommer tjoandes efter.. Vill upp i knät, mysa i max en minut. Ska ner omedelbums och reser sig så fort hon är nere och ska upp igen. Upp och ner.. Hon börjar få lite kläm på att ställa sig upp nu. Dock ingen direkt koll på vad som är bra att hålla i. Och imorse brakade hon i golvet när hon hittade saker att hålla i med båda händerna och glömde hålla i sig själv. Ingen större fara, gick över efter lite tröst, och jag antar att det blir fler gånger. Många fler gånger..
 
Duktiga jag skulle raka mig under armarna idag och lyckades väl skära mig i armhålan! Hur lyckas man? Sved som f-n!
 

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Va roligt med hästinköp! Mindre roligt med skärsåret;) Angående duktiga lillen så blir det nog som du säger många fler ggr i golvet. Som när man tror att dom kan sitta. Där sitter de små självsäkra på golvet sedan kastar sig(iaf min unge) bakåt och blir naturligtvis ledsen och det händer många ggr det med! Dom får helt enkelt lära av sina misstag, hihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant.. :) Hoppas de klarar sig utan allvarligare kraschar i golvet iaf!

      Radera
  2. Hon ser ju ut som en dragster nu ju.. Men hon växer väl i sig själv med tiden... Kram /ln

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog mest bilden som ser lite så ut. Hon är jättefin nu! Säkert gått upp minst 50 kg :) kram

      Radera