onsdag 22 augusti 2012

Onsdag

Vilken fin dag vi har haft idag! Det märks sån skillnad redan när fröken slår upp ögonen på morgonen. Hon vaknade till runt halv sex, jag tänkte att nu är det kört för den här morgonen, stoppade i nappen och la henne till rätta, klappade om henne och hon somnar om och sover till tio över sju! Och hon somnade strax efter åtta igår kväll. Elva timmar! Har varit solstrålen själv hela dagen! Kunnat leka själv i timtals och satt nöjd i vagnen i flera timmar medan jag gjorde en insats i stallet då halva personalstyrkan var på sjön och fiskade ;)
 
På eftermiddagen åkte vi på en shoppingrunda då det är dags att Frejsan-säkra hemmet. Grindar, eluttagsskydd och lite annat smått och gott blev det. Freja fick sitta i vagnen som stora barnen gör och tyckte det var hur kul som helst. Alltså vilken skillnad det är på den ungen. När hon är glad är hon hur glad som helst, skrattar åt allt och går med på precis vad som helst. Och sen är det som att vända på ett blad. Upptäckte en hel hög med myggbett i nacken på henne. Kan det varit dem hon var så ledsen över igår? Hon låg på soffan och jag strök henne över betten som lite kliande lindring, och då somnade hon, sötisen..
 
Självporträtt ala Frejsis som leker med mammas telefon ;)


Idag har jag registrerat mig till Swedish. Fick svar av mitt Pro(ffs) Pim som tyckte vi skulle köra twostep så då blir det så. Där kan man ju gå lite fint runt golvet bara :) Blir oxå lilten som jag kör i classic. Kanske inte den bästa dansen men jag vill ha det gjort på en gång. Och även där kan man ju oxå gå stegen bara.. Då ska man upp på golvet alltså, trots allt. Undrar om det kommer vara mer eller mindre nervöst nu? Återstår att se :)
 
Efterlyser en bra personlig tränare som har koll på skador och förslitningar. Hur hittar man en sån? Inte det lättaste.. Jag vill ju kunna träna så mycket som möjligt på ett sådant vis att jag inte försämrar mina skador utan gör att jag håller ihop så länge som möjligt och förebygger ytterligare besvär och skador. Läser man det som finns om träning med artros så hittar man ju typ att jo, men promenera en halvtimme om dagen är bra träning. Mm, det är ju inte riktigt det jag är ute efter kanske.. Kommer ju se lite rolig ut till slut om jag fortsätter köra styrka med överkroppen och inte kan göra någonting med benen. Men bara knät blir bra så kan man väl försöka med en del iaf. Ska ge min nya sjukgymnast en chans oxå.. Vem vet han kanske har några bra idéer. Det blir mycket tjat om min jäkla kropp och framförallt höft. Men det är svårt att låta bli när den påverkar mitt liv så mycket som den gör.
 
Nu kör vi dagens sista knäövningar och sedan hopp i säng. Hade förberett en uppesittarkväll med SYTYCD men vad händer!? Jo de har slutat sända det!?!? Mitt i en säsong??? What?? IRRITERANDE!!! Får leta på de sista avsnitten på nätet istället då..

2 kommentarer:

  1. Kul att du hittat in till mig. Jag svarade på min sida men kom på att jag kunde skriva här, nu ska jag läsa lite om era dagar! verkar som ni haft en bra natt iaf, skönt. Men herregud 11 timmar, galet bra=)/ Jennie (kaffemorsan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit :) Ja nätterna verkar ha satt sig väldigt bra nu. Elva timmar är ju lyx, tio blev det inatt, helt ok det med. Inatt blir det spännande, med eget rum och allt :) kram

      Radera