söndag 26 augusti 2012

Träffa familjen :)

I helgen blev det en liten tripp hem till familjen i Dalarna. Först lilla rara mormor som blev väldigt glad över att träffa Freja (ja mig med kanske) igen. Det bjöds på risgrynspudding som både jag och lillan tyckte vad gott! Kanske skulle göra en sån nån dag? Jättelätt enligt mormor :)
 
Nästa punkt på programmet var lunch hos pappsen och Pia. Syster Fia kom oxå dit och även vår bror Per som var hemma och hälsade på i helgen tillsammans med sin sambo Ida. Kul att få träffa dem! Vi grillade kött och åt klyftisar till. Gött gött..
 
Så vidare till mor och Peter.. Å vad hittar man väl där, ja vad hittar man där?
Jo...
En ny uteplats såklart! Vore ju nästan konstigt annars ;)
 
Så fint så! Man kan gå runt en hel dag och bara sitta överallt. Helt galet, fast fint :)
 
Vi sov i 'sjöstugan' och Frejsan sov lika bra som vanligt. Mamsen var orolig över att babyvakten inte funkade eftersom det var så tyst, men hon sov så lugnt och skönt så. Jag sov väl som jag brukar, fast lite sämre. Nå väl, har drömt massa så sovit en stund har jag gjort iaf.
 
Drömde bland annat att jag bar runt på en fågel som var en höna korsad med en flamingo, så det var en rosa höna. Jag hade haft den med på det allra första kortet på Freja vi tog på bb och efter det så dog pippin och nu fick jag massa hatbrev och grejer på facebook eftersom jag var sån djurplågare..
Jorå såatt.. Normal nästan jämt.


Hem igen idag på eftermiddagen, Freja sov mestadels av vägen och var glad resten så inga problem där. Köpte med mig lite kinamat som vi har gottat i oss till Bingolotto. Jag vill ha en ny bil! Vi vann 100 spänn.. Kanske räcker till en wunderbaum med nybilsdoft? Man får vara glad för det lilla ;)
Vacker som en ros ;)
Freja hos sin mormor
Mamis hus!
Finaste buspojkarna Grim och Zingo
Ibland behöver man karta för att hitta i obygden ;)
Freja träffar sin kusin Oscar <3
Kinakäk! Gottgott
Det har sina fördelar att ha en trädgårdstokig mamma. Mycket gott blir det! Tack tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar