söndag 5 augusti 2012

Karlstad!

Min finaste lilla tjej och jag har varit ute och åkt lite bil. Igår trotsade jag alla onda knän och trötthet och whatever och brummade iväg till Karlstad. Det var den årliga dansfesten där och jag ville inte missa den för allt i världen! Hade tänkt att åka hela helgen som vanligt, det är på ett superställe, hotell med god mat och pool och dansgolv och grejer, men insåg ju att det skulle bli svårt när jag fick min operationstid. Man vet ju inte hur det går och hur man mår efteråt.. Men i fredags kväll provade jag att köra bil, och det gick med viss möda ;) svårast var att komma in i den, sen kan man ju alltid lyfta på benet på kopplingen när det behövs. Så lördag förmiddag, lagom när fröken skulle sova sin middagslur så drog vi iväg.
 
Det gick förvånansvärt bra att köra dit. Benet var avsevärt mindre svullet denna dagen och kunde iaf böja det litegrann. Frejsan somnade i två omgångar och var vaken en stund emellan då vi stannande och åt lite frukt.
 
Väl framme så inbillade jag mig att bilen lät lite konstigt. Det var nåt som skrapade tyckte jag, men ivrig att träffa alla så struntade jag i det just då och stegade iväg in på eventet! Och vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll i Karlstad. Så kul att se många gamla vänner och bekanta, och Freja var glad att se nåt nytt, lyssna på musik och titta på de som dansade. Hon fick oxå träffa Viggo, Martinas lille kille som fyller två år nu snart och de lekte ihop på deras hotellrum. Jättekul att se att hon visade sånt intresse för ett annat barn, det har hon inte gjort så mycket förut. Måste försöka ta mig till öppna förskolan nu i höst så hon får börja leka med kompisar :)
Vi satt oxå ute vid poolen och relaxade ett tag. Synd att jag hade mina sår på knät annars skulle vi kunnat bada, det var säkert trettio grader i poolen! Nu fick vi nöja oss med att plaska lite med fötterna, och det gillade vi!
 
På kvällen blev det god middag med grillbuffe. Barnen hade en alldeles egen buffé med god mat och Freja åt massor :) bara någon timme senare var det dags för hennes kvällgröt, och hon åt lika bra av den.. Ingen botten i henne på kvällarna.. Den obligatoriska kvällsamningen och sedan somnade lillfröken gott i vagnen. Det skulle vara show klockan 21 och jag tänkte att jag kunde få se på den och sedan bege mig hemåt. Parkerade vagnen en bit utanför danssalen, men när showen började och alla började klappa och tjoa så vaknade lillfröken igen. Hon ville ju oxå vara med på show!!
 
Så här kul är det med linedance i allmänhet och på Yezdance i synnerhet! Duktiga tjejer och killar, så mycket kärlek och dansglädje!! :)
Efter showen sa vi hejdå till så många vi kunde och lastade in oss i bilen igen.
När jag startade den och började åka iväg så påmindes jag om det skrapande ljudet! Jösses vad det lät nu då! Måste ju kolla upp det insåg jag, och som tur var ligger det en mack alldeles bredvid hotellet så svängde in där. Gjorde en snabb check av däcken så det inte var nåt sånt som höll på att lossna men de var ok. Kräla under bilen gör jag inte med nyopererat knä, så haltade mig väl in på macken och log lite fint mot killarna där inne. Fick hjälp såklart och en av dem kröp under och hittade en lös plastbit som låg och skrapade. Inget allvarligt, utan en del av underredet som lossnat. Han hämtade lite avbitare och grejer och fick bort den, kollade att inget annat var paj och sedan kunde jag köra vidare. Tusen tack för det! :)
 
Freja höll sig vaken nån mil faktiskt men sen somnade hon sött och sov såklart hela vägen. Jag ringde som vanligt en hög med människor som fick hålla mig vaken och jag fuskade även och tryck i mig massa godis.. Fort men försiktigt är ju mitt motto med bilkörning och med bra, bilfria vägar var vi hemma ca två timmar senare. Johan var vaken än och Frejsan vaknade till och log godnatt till honom när jag bar in henne. Love :) sedan sov vi alla gott hela natten kan jag lova! Så himla glad och okomplicerad hon är att ha med sig just nu. Älskar alla nya ställen och alla nya människor, så länge ingen kommer och vill ta henne vill säga. Det är mamma som gäller just nu, tills hon bestämmer själv att hon lärt känna nån ny tillräckligt.
 
Jag är glad att vi tog vår lilla roadtrip! Vi behövde båda två komma iväg och ha lite skoj, trots att det sved att inte kunna dansa!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar