tisdag 21 augusti 2012

Today

Sommaren har inte riktigt gett upp hoppet ännu! Det är fortfarande varmt och skönt, ja nästan hett i några lyckosamma ögonblick! På kvällarna är det desto kallare. Jag fryser som en tok trots att vi har 24 grader inne. Hur går det ihop?
 
Gräsklippning och ogräsrensning idag igen. Hur fort växer det egentligen?? Tycker jag står med rumpan i vädret och plockar maskrosblad hela tiden! Freja har varit kinkig hela dagen.. Igen. Jag hoppas det är tänderna. Nåt måste det då vara! Hon är ju världens gladaste i vanliga fall när hungern inte tränger sig på. Men när pappa startade gräsklipparen slutade hon gnälla och tittade med stora ögon! Hon verkar gilla alla slags ljud.. Desto högre desto bättre.. Musik, tv, dammsugare, gräsklippare, ja det mesta funkar som distrahering..
 
I förmiddags var det öppna förskolan igen. Det var lite dåligt med barn idag, antagligen många som börjat på 'riktiga' förskolan nu, och de nyblivna föräldrarna har inte riktigt hittat dit än.. Men några tappra var vi, och vi sjöng och lekte som sig bör.. Så några timmar har hon allt varit glad. Men hon verkar oxå väldigt trött just nu. Somnade både på vägen dit och på vägen hem. Verkligen inte likt henne..
 
På eftermiddagen blev det stallet som vanligt och när hon tröttnat på att klappa hästar och äta på pappas körspö (!?) så gick vi en längre promenad runt travbanan. Första lite längre turen för mig sedan jag opererade knät. Det gick helt ok faktiskt. Det som krånglar är dock höften som vanligt. Det är liksom den som tar all skit, oavsett om jag är stel i nacken, har ont i ryggen eller har vrickat foten så nog sätter det sig i höften. Man belastar väl fel och håller på.
 
Nästa helg är det Swedish Open i Täby. Kan jag hålla mig från dansgolvet? Kanske inte!.. Har nästan bestämt mig för att tävla två danser. Eller ja, tävla och tävla.. Stå på golvet iaf, för att få räkna tävlingen och på så vis kvala till VM, utifall jag skulle ha lust och tid och ork och råd att åka dit. Man vill ju iaf ha möjligheten. Känner jag mig själv rätt så kommer jag dock ha svåååårt att inte ge gärnet och istället bara gå stegen. Kommer kännas jättekonstigt. Men ska bli så kul att träffa alla igen (som vanligt). Kanske att man till och med lyckas fixa barnvakt någon timme så man hinner se lite fina tävlingar!
(Frejas moster 1 & 2.. känn er inte tvingade men ni får ju gärna om det skulle vara så.... ?? ;)))
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar