måndag 5 november 2012

Brum brum

Så här åker jag runt på min lilla gåvagn! Varför gå när man kan åka!
 
Idag har jag varit hos en konstig tant som tittade lite på mina tänder och snackade massa goja med mossan. Typ att jag inte skulle äta godis och dricka saft. Knasigt va! Så fick jag en ny sån där liten borste som jag skulle leka med. Som om jag inte visste att man ska ha den i munnen..
 
Jag vet nog allt mer än alla tror. Till exempel så vet jag ju på en gång att mamma håller på med mat så fort hon öppnar kylskåpet. Så då är det ju lika bra att börja skrika på en gång. Hallå öka farten liksom!
 
Ja nu har jag iaf fått som jag velat den här kvällen. Först en extra banan för jag höll på att svälta ihjäl när mamma lagade mat för sakta. Sedan massa lek med pappa. Han är ganska rolig när han anstränger sig. Fast han ska ju pussas hela tiden med sin konstiga skäggstubb som rivs. Sedan fick jag äntligen mat. Massa lasagne som var god. Okej då, väldigt god. När den äntligen blev färdig vill säga.
 
Efter maten lekte jag med brorsan. Han är rolig. Jag blev trött efter en stund och då kom mossan och stoppade ner mig i badet. Skönt! Jag skvätte ner hela badrummet inklusive mossan som tack. Ska jag bada så ska väl hon!? Under tiden som jag fick ny blöja och pyjamas så hörde jag allt att pappa höll på med min gröt. Hur tänkte de nu? Att jag inte skulle märka nåt? Jojo. Men lite duktiga var de väl ändå, så jag väntade med att skrika tills jag skulle börja äta. Mata fortare liksom! De lär sig aldrig.
 
Det var delar av min dag. Sova hela natten, självklart! Man har ju koll på läget ändå..
 
Tjingeling!
 
/Frejsan

4 kommentarer:

  1. haha underbart=) Såklart det är skönt att slippa gå om man kommit fram till att det finns andra alternativ:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej de är inte dumma de små liven ;)

      Radera