onsdag 28 november 2012

Eller?

Okej, jag ska aldrig mer säga att det är skönt att vara hemma. Om det var lugnt och skönt igår så var det allt annat idag.
 
Igår åt fröken bra, sov större delen av dagen och ändå hela natten och när hon var vaken var hon bara snäll och gosig. Idag har hon inte ätit, inte sovit, bara varit ledsen och gnällt hela dagen. Febern har gått ner, vilket gjort att hon varit piggare. Men hostan är mycket värre så hon blir ledsen hela tiden när hon måste hosta. Tror hon har ont i halsen oxå och det är därför hon ätit så dåligt. Tack och lov så dricker hon bra, även om hon blir ledsen då med..
 
Hon har fått Alvedon mot det onda men har varit så lös i magen så vet inte hur mycket som stannat kvar där inne. Efter typ hela dagen gått så lyckades jag tänka till och ge henne flytande Alvedon istället, och då åt hon halva sin kvällsgröt iaf. Skönt. Somnade som en stock klockan sju men sover inte bra.. Ska pytsa i henne lite mer hostmeducin innan jag går och lägger mig sen så får vi hoppas på det bästa..
 
Hon har sån himla gäll röst när hon skriker så det känns som om trumhinnorna ska spricka. Faktum är att när hon låter i ett visst läge så skorrar det i hela huvudet. Känns som jag har en trasig högtalare i ena örat. Nasty!
 
Räddningen idag blev en kort promenad ute i det vackra vädret (not) och dessutom en vända till sjukhuset och tuna park. Johan kom hem tidigt idag (han är oxå less på vädret, konstigt nog;)) och släppte iväg mig. Hade lite småsaker att fixa på jobbet och sedan lite shopping som jag egentligen inte hade råd med men som jag var värd! (?) Bilder kommer nån annan dag. Nu är denna damen trött!
 
(Vissa bilder lånade från Google.com)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar