söndag 11 november 2012

Dåligt

Mm, dåligt med action här just nu. Men det blir så ibland. Man lär ju leva på riktigt först så att man har något att skriva om sen..
 
I fredags hade vi vänner, a.k.a stora delar av stallpersonalen, här på fredagsmys och tacokväll. Lite för mycket av det goda, både i mat och dryckväg men annars en trevlig kväll! Somnade vid ettsnåret och det räckte väl skapligt för att kunna gå upp med Freja på morgonen. Som tur var så var hon på väldigt bra humör och roade sig själv flera timmar efter frukost så jag kunde återhämta mig lite på soffan.
 
Strax innan lunch gick vi till lekparken en stund och det var skönt att komma ut men blåste jädrigt kallt. Jag skulle jobba em-kvällspasset så när Johan kom hem från stallet så fick han ta över barnpassningen. När jag åkte låg de båda och vilade middag så än verkade det inte allt för jobbigt ;)
 
Jag hade en bra kväll på jobbet. Så himla kul att vara där igen. Fast vi hade det lugnt på vår sida (kirurgen) så vi hjälpte ortopederna lite istället. Hej och hå så förvirrande eftersom det var över ett år sedan jag ens var in i den korridoren, men det var skoj ändå. Vi lagade armen på en liten tjej!
 
Idag har Johan varit på sjön och dragit upp en hög med firrar. Jag och Freja hade därmed stalltjänst och gav oss ut i regnet imorse. Lilla gumman sov elva timmar i natt men satt ändå och gäspade och kliade sig i ögonen hela förmiddagen. De senaste dagarna har hon skippat fm luren och bara sovit en gång per dag men tänkte att hon kanske behövde den ändå. Gjorde ett par försök att få henne att somna runt halv tio men icke sa nicke. Inte skulle hon sova nåt. Hon kröp runt i stallet och även ut ur stallet och hittade vattenpölar och annat spännande. Vi var klara strax innan lunch och gick hem igen. Hästarna var nöjda med att slippa regnet med. Förstår det, lera all over liksom.
 
Lunch då. Lasagne bjöd vi på. Det brukar alltid gå hem men inte idag då. Bara spottar ut och lipar. Jag är trött och orkar inte krångla. Hon får frukt efter att jag fått i henne ett par skedar iaf. Håller samtidigt på att vänta på klartecken om jag ska träna med danspartnern idag. Skulle vara perfekt att åka direkt när hon ätit och sedan att hon sover där medans jag tränar. Hör inget av honom och tiden går så tjugo över tolv somnar fröken i vagnen på ca en sekund. Trött.
 
Jag läser lite ett tag men blir sedan trött jag med så halvslumrar i soffan. Har precis somnat till då fröken börjar tokskrika. Nästan en timme har gått. Hon borde sova två för att det ska bli tillräckligt. Försöker få henne att somna om men det är kört konstigt nog. Sådär brukar hon aldrig krångla.
 
Fick sms om träning mellan 17-18 så bara att försöka få till nån slags plan så att det funkar. Johan hinner inte hem så måste ta med henne. Vi dansar i Huddinge så det är ju en bit.
 
Frejsan och jag åker till affären först en sväng och jag beslutar mig sen för art ge henne kvällsmat strax efter tre eftersom hon åt så dåligt på lunchen. Spaghetti och köttfärssås var populärt iaf, mätt och glad. Börjar vår resa och stumpan börjar gnälla. Inte så lätt att trösta henne när hon numera sitter i baksätet. (Hennes nya stol går inte att ha fram.) Kastade åt henne diverse leksaker och sedan nappen och när vi var strax utanför Södertälje så somnade hon. Kvart över fyra på eftermiddagen. Ja det var väl lika bra eftersom hon skulle bli dötrött annars.
 
Hon vaknade lagom till vi var framme, en halvtimmes vila blev det. Dansen gick alldeles utmärkt. Lillan var på strålande humör och lät mig träna ifred. Perfekt! Jag fick även träffa lilla Savannah, tolv dagar gammal! Sån liten yttepytte bebis! Det är helt galet, kommer knappt ihåg att Freja varit sådär liten.
 
Nu känns proam:en lite bättre inför VM iaf! Härligt! Har oxå bestämt att jag ska anmäla mig i alla danserna så hoppas vi att vi hinner träna! Det är så kul med proam! Och det bästa är att det inte är lika påfrestande för kroppen (läs höften) heller.
 
Strax efter sex så for vi hemåt igen. Jag var lite förutseende och hade tagit med mig paddan. Så Freja roade sig hela vägen hem med den. Blev dock lite kinkig när vi passerade Strängnäs så därifrån och hem blev det gummibjörnen hela vägen. Kände mig som reklamen-morsan..
(Bild lånad från Google.com)
Väl hemma hade pappa precis förberett gröten så det var bara att lassa in. Men nehe nej. Då passar det inte damen att äta gröt! What!? Det säkraste kortet av dem alla sedan hon bara var några månader gammal. Till slut lyckades jag lirka in ungefär hälften. Hon var inte det minsta trött heller, bara tokade sig och lekte med allt möjligt. Lade henne runt åtta men hon ville inte alls sova. Jag orkade inte krångla så hon fick hålla på bäst hon ville. Vi såg på Solsidan medan hon lekte nöjd och efter det gick pappa in och då somnade hon runt kvart i nio. Hej vad bra bara en timme och en kvart senare än vanligt. Och dessutom utan att ha ätit ordentligt på nästan hela dagen. Intressant hur detta ska bli. Fortsättning följer.. Jag säger nog godnatt nu.
 

2 kommentarer:

  1. Dessa bilstolar. Har en fröken som inte är nöjd över att sitta där. Vet snart inte vad jag ska göra förutom att åka när hon sover, men det går ju inte alltid att göra :/ Skönt iaf att hon sitter fram så det är lätt att langa fram leksaker :)
    Såg att du fixat armen på en lite tjej och jag tror att jag kan känna den lilla damen, men är ju inte säkert att det är samma. Nellies "gudsyster" ramlade av hästen i lördags och tillbringade hela lördagen med att vänta på Op och gips. Allt hade gått bra och i dag fick dom åka hem med ett blått fint gips :)
    Ha det gott så ses och hörs vi nån gång framöver! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska väl inte prata om patienterna men det låter bekant ;) Hoppas hon mår bra!
      Nej det är inte lätt med bilåkandet alltid.. Korta turer går oftast bra här men längre så blir det gnälligt. Blev imponerad av mig själv som kom att tänka på paddan. Nån gång ibland kan man ju använda den iaf :)
      Ja det gör vi! Kram

      Radera