onsdag 7 november 2012

Lill-lördag!

Så var det onsdag igen. Det var fullt upp hela dagen igår och så blev det även idag. Lilla gumman har levt rövare i natt. Efter några drömnätter då hon sovit som en prinsessa i över elva timmar så körde hon åter sin gråtvariant, värre än nånsin. Efter att ha sprungit upp och ner hundra gånger mellan 23 och 01 då lade jag mig tillslut bredvid henne på madrassen. Vet inte när jag sov eller var vaken men det blev väl morgon så småningom iaf.
 
Frukost i magarna och sedan tog jag Frejsan i famnen så gick vi och lade oss en stund till. Skönt och behövligt. Fram på förmiddagen så skulle vi åka till Birgitta och Nellie på lite lunch och se deras nya hem. Tjejerna lekte fint ihop ett tag och så fick vi god mat i magen, innan vi skulle fara vidare till nästa mål. Nämligen vår goda vän Helena som fyller 50år, dagen till ära! Ännu mer mat i magen och så tårta och grejer på det. Mätta och glada med andra ord. Freja blev trött och somnade ute i vagnen medan vi åt och umgicks. Och precis lagom tills vi skulle åka hem så slog hon upp sina blå igen.
Se upp här kommer brudarna!
 
 
Vi åkte hem och Freja fick mellis, innan vi tog vår vanliga promenad till stallet. Man får ju inte direkt frisk luft av att bara åka bil, och ville röra på mig lite efter allt ätande, trots att min höft inte direkt varit på bra humör idag. Hann dit precis innan de var klara. Veterinären var där och fixade till lite munnar på hästarna. Även de behöver gå till tandläkaren ibland..
 
Väl hemma igen så kom vi på att vi skulle åka till polisen och fixa pass till Freja. Har skjutit upp det gång på gång, men nu så. I med lite mat och så iväg igen då. Självklart hade jag tittat fel på dag, de stängde tre idag istället för sex som jag hade fått för mig... Hem igen då! Lite lek hann vi med innan gröt och godnatt. Så kör vi trav på tvn och bonde på paddan. Varför umgås när man kan glo på massa skit? Vi sitter iaf bredvid varandra i soffan.. ;)
 
En dag i bilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar