måndag 26 november 2012

Sjukling

Lilla gumman är krasslig igen. Har gått ett bra tag sedan sist men lika tråkigt är det för det. Jag jobbade igår och det var meningen att jag bara skulle åka hem och hämta lilla stumpan efter det och åka vidare till Huddinge och dansa. Men efter rapporter från Johan så var det bara att åka utan henne. Hon hade hostat och snorat hela dagen och eftersom mina kära dansvänner har en liten bebbe på bara några veckor så kändes det inte så aktuellt att ta med henne. Hon fick en riktig pappa-dag igår!
Jag åkte som sagt och dansade. Det var ProAm träning med Pim. Jätteskoj som vanligt och jättenyttigt, även om jag inte riktigt var med i huvudet. Svårt man har att förstå ibland! Vi dansade twostep, nightclub, trippletwo och vals. Och den satans valsen. Så svårt! Vi kör lead and follow, alltså att han för och jag följer utan att vi har några bestämda steg, men i valsen är det det lite svårt med lead and follow eftersom det inte är så lätt att få en bra flyt med spontana turer. Så vi har en ungefärlig slinga vi kör, med vissa variationer. Då tycker man ju att det borde bli lite lättare när man vet vad som kommer.. Men nej då. Helt lost. Är lättare på nåt vis när jag inte vet vad som ska komma för då kan jag inte tänka så mycket ;)
 
Men det blir väl iaf bättre och bättre.. Hoppas det hinner bli tillräckligt bra till VM!!
 
Tur det är fina vägar än så länge för jag ville hem fort, fort och hinna mysa lite med lillstumpan. Kom hem lagom för att lägga henne så hann träffa henne iaf. Så jobbigt att vara borta från henne en hel dag!!
 
Hon sov bra inatt, förkylningen till trots. Idag har hon varit pigg på förmiddagen men på eftermiddagen blev hon helt däckad! Somnade i mitt knä när vi lekte i hennes rum och igen i soffan när vi åt frukt! Sen kom hennes bror hem och då blev hon pigg och lekte en liten stund, innan det var godnatt. Som vanligt sätter sig allting i bröstet och luftrören på henne och hon är hur rosslig som helst. Tur vi har grejer hemma att tillgå, och väldigt skönt att hon vet själv både hur man inhalerar och tar medicin. Hon är så duktig, min lilla gumma! <3
 
 

2 kommentarer:

  1. Usch.....inte kul när dom små blir sjuka :( här har lillan hostat och snorat i en vecka, men blir iaf bättre och bättre. Jag har vidrigt ont i halsen som verkar vara något virus som inte vill ge sig, men har iaf jobbat i dag. Men snacka om att längta hem trots att jag vet att Nellie har det kul med Pappa :) Hoppas Freja kryar på sig fort!
    Kram från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon blev bättre ganska fort iaf :) men har fortfarande en jobbig hosta. Vet inte vad som hände med min förkylning, hade värsta febern en natt sen kom det liksom av sig..? Jag skjuter gärna upp den till efter jul, nyår och VM men vi får väl se ;)
      Hoppas ni är friska nu!!
      Kram

      Radera