tisdag 27 november 2012

Hemmadag

Lilla gumman har 39,4 i feber så idag är det lugna gatan här. Om man får vara lite ego för en sekund så är det faktiskt lite skönt. Det känns ungefär som om när hon var liten (mindre). Sover och äter och vill mest gosa och ta det lugnt. Självklart vill jag inte att hon ska vara sjuk men det är skönt att vara hemma för en gångs skull! Annars är det stallet och öppna förskolan och allt möjligt som ska göras för att hålla henne (och mig?) nöjd utan att bli uttråkad och rastlös. Tittar man ut så känns det inte direkt lockande att gå ut heller.. Ska det sluta regna i år eller!?
 
Det är trav idag och jag hade väl planerat att gå ner och putsa lite på Candy och hennes grejer, men hon överlever nog utan mig.. Igår var Johan på Mantorp och kom hem sent så vi fick klara oss utan honom både igår och idag. Och i söndags var ju jag borta hela dagen.. jo, men vi syns ju iaf en kvart på morgonen ;)
 
Ska man börja adventspynta kanske?? Känns som fusk.. Och jag vill ha en gran ute till att börja med. Här ute finns ju typ bara enbuskar och björk. Får väl ta en sväng i skogen nån dag och kolla läget. Man ska väl inte behöva köpa gran när man bor "i skogen"?
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar