måndag 19 november 2012

X-ray-day!

Vi har haft en sån fin dag idag! Lillan har varit på bra humör nästan hela dagen förutom det vanliga innan maten-gnället. På förmiddagen pysslade vi och lekte och så lade jag mig och vilade och hon lade sig bredvid och sov en stund. Mys!
 
Efter lunch gick vi ner till stallet. Det var lunchtrav idag och lite kaos som vanligt. Hjälpte dem så gott vi hann och tog in lite hästar. Freja somnade runt ett igen och jag sprang fram och tillbaka ett par vändor innan jag fick lovat gå hem igen. Hade röntgentid för höfterna på em så bara att ge sig iväg. Chansade på att det skulle gå bra att ha Freja med, och det gick så bra så. Hon charmade personalen och fick åka ut och in i salen när bilderna togs och till och med trycka på knappen som tar bilderna. Ibland går det lätt!
 
Bestämde med doktorn innan att jag inte ska få nån tid till honom utan att vi ska prata om resultatet på jobbet sedan.. Får se om han jobbar i helgen som jag eller om jag går dit nån annan dag. Iaf smidigt att få lite insider-förtur ;)
 
Efter röntgen tog vi en vända upp på gymmet för att svettas lite. Min arm envisas fortfarande med att göra ont så det blev bål och ben även denna gång. Aningen svårt att träna utan armar och till viss del utan ben! Men, men.. Framåt fyra började diverse hurtbullar strömma till så vi begav oss hemåt. Kanske inte alltid poppis att ha en liten tösabit där, även om hon inte gör så mycket väsen av sig. Sådär är det inga problem alls, hon kryper runt lite och kollar läget, sitter och tittar, tar tag i nån maskindel och härmar oss genom att "ta i" och "stöna". Hon är rolig, lilla stumpan :)
 
Hem och laga mat och så göra kväller! Nu ska jag försöka luska ut vart alla mina försvunna bloggar och sidor har tagit vägen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar