lördag 6 oktober 2012

Barnvagnar

Är lite inne på att skaffa ny vagn snart, då hon mest sitter nu och min vagn känns lite onödigt stor. Ja, jag har ju "stallvagnen" oxå, och den sover hon ibland om dagarna så den får vara kvar. Men "finvagnen" har vi mest på stan eller på promenad och det är väldigt sällan hon sover i den, så då skulle jag kunna ha en lite mindre och smidigare. Dessutom är det ju bättre när man ska ut och åka och även flyga om det händer i framtiden..
 
Jag är dock allergisk mot vagnar med små hjul.. Skulle aldrig funka där vi bor, känns rassligt och instabilt och jag tycker det är asfult, hur modernt det än är. Men däremot skulle jag kunna tänka mig en med ett hjul fram. Hade svårt för dem med förut men nu har jag vant mig, tror jag iaf ;)
 
Jag har bara haft Emmaljunga hela tiden och de är praktiska, snygga och bra så egentligen har jag varit inne på att skaffa en Scooter:
 
Emmaljunga Scooter
 
Men nu vet jag inte. Den är ju ungefär lika stor som den jag har nu så kanske ska satsa på någon utav dessa istället?
 
Mountain Buggy Swift, Runway Collection
 
Urban Jungle Single Buggy
 
Phil och Teds Explorer
 
Ja det är en riktig djungel med barnvagnar. Ska fundera lite till och titta på priser och så. Blocket funkar ju alltid, den jag nu köpte jag begagnad men det syntes inte att den var använd det minsta :)
 

4 kommentarer:

  1. Jag köpte en Emmaljunga scooter.....dock ingen ny utan en -09 då våra kompisar sålde en. Lite solblekt, men för övrigt är jag så nöjd med den. Skulle iof vilja ha lufthjul, men det går ju att byta mellan vagnarna eller köpa nya, men det kostar väl en förmögenhet. Skönt är ju oxå att åkpåsana passar i båda vagnarna. Pratade med en tjej som hade en trehjuling och hon var så nöjd med den förutom att det inte var fullt sittläge, men är kanske inte så på alla dom vagnarna. Danne är lite sugen på en sån, men vi har ju två bra och en dagisvagn så kanske räcker :) fast en i mammagruppen har 15st vagnar så varför inte hehe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja 15 kanske är liiiite väl. Jag har ju tre nu och nån mer ska det allt bli men vi får se vilken..
      Du menar fullt liggläge va? har sett en del som inte har det, men ska försöka få tag på nån med. Hon sover ju iofs alltid på mage men kanske ändrar sig när hon blir lite äldre..
      Måste nog åka till nån affär å provköra lite ;) har barnens hus slagit igen nu?

      Radera
    2. Nej det var fullt sittläge hon sa. Minns tyvärr inte vilket märke hon hade på vagnen, men bäst är väl att prova sig fram. Barnens hus har ju tyvärr stängt nu så närmaste blir västerås och känner ni för en resa dit nån gång hänger vi gärna med :) kan ju ta Erikslund och Ikea samtidigt :)
      Inte lätt det där att hitta nåt man är nöjd med och känns ju lite som att köpa ny bil. Vad vill du ha gr chassi, färg, klädsel och fälgar.....ja jisses. Själv vill jag ha nya däck till scootern :)

      Radera
    3. Hmm va konstigt med sittläget då.. Kan man sitta på olika vis? Kanske är 90 grader man inte kan ha då..
      Ja vi kan gärna ta en Västeråstur nån dag! Alltid finns det nåt som behövs :)

      Radera