torsdag 11 oktober 2012

Torsdag!

Ännu en dag till ända! Den har fyllts med lite utav varje.. Frejsan slog till med att vakna kvart över fem! Det kändes lite onödigt, men hon tyckte väl att det var för lyxigt med sovmorgon igen så. Hon lekte dock själv ett tag i sängen som vanligt, bara hon får lite vatten och man kastar åt henne lite saker så är hon nöjd en stund, så jag slumrade på soffan en liten stund till.
 
Förmiddagen gick åt till lite pyssel hemma och efter lunch gick vi ut och ner till stallet som vanligt. Idag var det vår lille favorit Iceman som skulle till Örebro och springa så jag packade och putsade på honom, medan stallpersonalen fick ta hand om Freja. Lite ombytta roller, men det gör de så gärna :)
Puss puss
Lillen redo för avfärd mot Örebro
 
Så gick vi en promenad och så hem igen, lagom till mellis och vila. Hon går med på att sova på rygg i vagnen nu! Skönt, för då kan man ha ryggstödet lite höjt så hon får lättare att andas.. Hon sov sina två timmar och jag duschade och satt vid datorn en stund. Även om paddan är bra till mycket så finns det en del som jag sköter via datorn. Räkningar och sånt tex. Lättare med tangentbord då..
 
När tjorven vaknade så åt vi kvällsmat. Ja, och där gjorde jag det stora misstaget att ta en tugga av min egen mat innan hon var helt mätt. Si det skulle jag minsann inte gjort. För då fick fröken ett mindre utbrott! Såna gånger tycker jag nästan inte ens synd om henne. My god, vilket humör!
 
Jag kunde nästan inte hålla mig för skratt till slut! Men det är bäst att göra det för annars blir det väl fel.. Går ju inte att mata henne då heller för då sätter hon i halsen. Så hon fick lite vatten och sen fram med lite bröd åt henne och så vips, fem sekunder senare ser hon ut så här. Joråsåatt! Hon vet vad hon vill..
Hon fick rester av spaghetti och köttfärssås. Favoriten just nu! Det räckte ju dock inte åt mig så jag fick ta en annan delikatess! Min bästa matbild hittills tror jag. ;) Blodpudding.. med blodpudding och sylt. Yummi!
Vi hann oxå med en sväng in till dansen innan läggdags. Det gick väl lite sådär att ha henne med. Inte för att hon blir kinkig, men däremot ska hon ju vara med och studsa och hoppa och krypa in mitt bland allt folk och klappa händerna.. Så inte så mycket dans för mig då, såvida jag inte bär på henne samtidigt men det orkar man ju inte allt för länge.. Det lär väl inte bli lättare när hon börjar gå heller misstänker jag. Att ta det lugnt är inte hennes starka sida..
Hon träffade oxå sin lille kompis Viggo, min kära vän Martinas son. Det var lite dagis på dansen idag :) Han tyckte dock att Freja var lite otäck eftersom hon ville pussas och låna hans bilar. Japp det ska börjas i tid!
 
Nu sover lilla prinsessan, jag inväntar Johan som är på väg hem. Det blev en sjundeplats idag. Inte det bästa men hur lätt är det att springa när alla andra är en meter högre va, va!? Lillen (och Johan) gjorde säkert sitt bästa. Kan just inte tänka mig något annat! ;)
Dagens Frida. Lite mer blondin igen! Och spegeln får se ut sådär när man har småbarn. (Nej hon når inte upp dit men hon pussar den godnatt varje kväll när vi borstat tänderna) Så de så!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar