måndag 1 oktober 2012

Oktober!

Ny månad igen! Inleder med regn, vad annars? Hästarna kommer mögla bort snart.. Hagarna är bara som stora sjöar med lervatten. Blä!
 
Pappan i huset är på trav, först Gävle på lunchen och nu i Örebro. Svettigt värre.. Så vi har klarat oss själva idag.
 
Tror fjärde tanden är på väg nu. Svullen, dregglig, röd, irriterad och lite feber.. Men nu sover hon iaf. Hon är tapper lilla gumman. Somnar om själv fast hon vaknar titt som tätt.
 
Hon är så svår och ta kort på nu för tiden. För så fort hon ser kameran, ja eller i de flesta fall iPhonen, så vill hon ju ha den.. Så får smygfota när hon inte ser eller när hon sitter i stolen, gungan eller vagnen.
 
Hon börjar gilla sin lära-gå-vagn nu. Men den saknar broms så fort går det, och ibland hinner varken jag eller hon med.. Har klarat sig från värre vurpor på länge nu iaf. Sätter sig oftast på rumpan. Och en liten pussgurka har hon blivit oxå. Titt som tätt kommer hon och ska ge en stor, blöt, smarrig puss! Härligt!
 
Yes, hon har hittat dvd-skåpet..
Har upptäckt smörgåsrånen! Gött gött att klia tänderna med!
Detta roar jag mig med! Helt frivilligt! Vad jag pluggar till? Inget. Pluggar bara inför att eventuellt börja plugga i framtiden. Kanske knasigt men det är mycket roligare när man inte har några krav på sig.

1 kommentar:

  1. Lilla sötgrodan. Inte lätt det där med tänder. Nellie har ju dreglat enormt i så många månader och jag vet inte hur många dreglisar jag bytt varje dag, men så kom dom två tänderna uppe för några veckor sen och då försvann dregel på en gång. Hon ser lite rolig ut nu för dom två uppe är ju sååå stora i jämförelse med dom nere....eller så är det bara så jag tycker :) Och hon visar göärna dom oxå när hon rynkar ihop hela ansiktet....sötisen. Ska bli spännade att se hur många gånger hon kommer att köra av vägen med läragåvagnen när den börjar användas. Inte lätt att vara liten och lära sig allt det där som hör livet till :) Smörgåsrånen är toppen, men den lilla här brukar ibland missa munnen och då är hon aldeles prickig på kinderna när hon ätit klart. Måste ju hinna se allt och vänder på huvudet samtidigt som hon försöker stoppa rånet i munnen haha :)
    Ha det gott så hörs och syns vi.
    PS! Vi tänkte försöka oss på Jam/core passet på onsdag och kanske en fika på bibblan efteråt. Jag har med mig Isabelle och hennes dotter oxå och är tjejerna vakna och pigga så släpper vi lös dom i lekhörnan på bibblan. Gör oss gärna sällskap om ni vill.
    Kram

    SvaraRadera