måndag 22 oktober 2012

Helgen

Regn, regn och åter regn. Så har det varit i helgen.. Och vi har varit i stallet både lördag och söndag. I lördags var det så kallade B-lopp här på Sundbyholm, lopp för hästar som har dåligt med poäng och har svårt att komma med i vanliga lopp. Nästan inga prispengar utan mest chans att samla lite poäng.. Vi hade ingen häst som skulle starta men Johan körde ett par andra utan vidare framgång. Han blev mest blöt, skitig, kall och less så jag gjorde vad jag kunde med Frejisen på släptåg för att stallet skulle bli klart så han kunde få gå hem så fort tävlingarna var klara.
 
Väl hemma blev det mys i soffan med just det, ännu mer trav fast nu på tvn då. Betydligt behagligare ;)
 
Igår var det åter stallet på fm och sedan dans på em. Tävlingsgruppen hade möte angående en fest vi ska ha för att samla in lite pengar till VM-resan och så blev det lite träning oxå. Känns kul att dansa nu. Hoppas känslan finns kvar ända till VM! Och att jag får tävla för den delen. Snart två månader sedan jag skickade in min dispensansökan men ha inte hört ett ljud ännu. Snart anmäler jag mig ändå så får de väl göra hur de vill..
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar