söndag 28 oktober 2012

Omställning

Jeje, lilla tjorven sov inte så bra i natt heller. Började runt fyratiden att knöla runt och gnälla, och hade jättesvårt att komma till ro igen. Det slutade med att jag lade mig på madrassen bredvid och tillslut somnade hon äntligen om. Jag sov väl en liten stund iaf och lillan vaknade halv sju omställd tid, alltså halv åtta! Skönt liksom! Passade på att ändra på alla hennes tider på en gång eftersom hon var rätt så nöjd imorse, och inte så panikhungrig. Det har fungerat oväntat bra!
 
Hon sov på fm mellan nio och halv tio då vi var i stallet, och sedan på em mellan ett och tre. Väckte henne strax efter tre, vet inte hur länge hon hade sovit om hon fått vakna av sig själv men säkert lite längre. Hon sover så himla skönt på dagen, rör inte en fena utan bara sover rofyllt. På kvällen far hon hit och dit och har svårt att komma till ro. Och även när hon somnat så ligger hon och vrider och vänder på sig. Så var hon inte för ett tag sedan.. Får fundera på det ett tag och se vad vi ska hitta på.
 
Johan har varit på trav så vi har kämpat på här hemma. Frejas bror är här, till hennes stora glädje, och de har lekt och busat och haft roligt. På eftermiddagen efter att hon vaknat så for vi till affären en sväng och efter det på lite dansträning. Är väl dags att ta itu med det på allvar, då VM närmar sig. Freja var nog lite trött för hon satt mest still och tittade, ja diggade en del förstås och klappade händerna, men var ändå så lugn att jag hann träna en del. Det kändes rejält i höften efteråt. Bättre nu dock. TENS gör susen! :)
 
Uj, vad trött lilla gumman var när klockan närmade sig sjutiden. Åtta för henne och sovdags för länge sedan, men hon åt sin gröt och höll faktiskt humöret uppe. Jag är imponerad! Pappa kom hem lagom för att säga godnatt och Frejsan somnade bums. Hoppas, hoppas hon får sova gott i natt! Och jag med!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar