måndag 29 oktober 2012

Meningslöst kunnande?

Jag kan vara rätt så envis när det gäller vissa saker, eller om jag få för mig att klara något. Bra ibland, sämre ibland. Lite skoj när man kan lite udda grejer. För en herrans massa år sedan fick jag för mig att jag skulle lära mig jonglera. Det jag hade att tillgå var några golfbollar så jag körde stenhårt med dem. Övade och övade. Och tillslut kunde jag! Hurra!
 
En annan sak är denna rubriks kub! Det kan ju vara kul att kunna, apropå ingenting liksom. Sagt och gjort. Youtube here I come.. Övade och vände och vred och fattade ingenting och övade igen och skrev mina egna förklaringar och övade igen. Jodå. Jag fick in det tillslut! Var ju inte alls så fascinerande när man väl förstod principen. Man förstår hur de som klarar det med förbundna ögon gör.. Även om de är i en helt annan division. Mitt personbästa (utan förbundna ögon;) kanske är på tre minuter eller så..
 
När vi flyttade packade jag ner mina kuber tills just häromdagen då jag kom på att jag skulle se om jag mindes hur man gör och packade upp dem igen. Well.. Man måste nog hålla liv i kunskaperna om jag säger så. Totalt lost. Fick titta på min fusklapp många gånger för att fatta någonting. Men så hittade fingrarna rätt väg igen! Övning ger färdighet! :)
 

2 kommentarer:

  1. Fusk att använda fusklappar.. fuskis!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ähhh.. Det är ju störtomöjligt annars! Försök själv att räkna ut hur man ska göra ;)

      Radera