onsdag 10 oktober 2012

Bra dag!

Lillan tog sovmorgon imorse! Hörde henne vid halv sex och tänkte jaha, nu är det kört, men hon somnade om en timme till! Halv sju! Längesen man låg så länge ;)
 
Det resulterade ju dock i att hon inte alls hade några planer på att sova på förmiddagen. Och jag trugade inte heller så mycket. Jag lade fram hennes madrass på golvet och lade mig själv där ett tag för att se om hon ville komma men hon lekte på så bra själv så det resulterade i att jag somnade istället. Bara några minuter sådär, men ändå.. Vid elva tyckte hon att hon var trött och gick och lade sig på madrassen och somnade. Ända till tolv! Lycka till med att få henne att sova i eftermiddag tänkte jag. Men se där hade jag fel igen. Strax efter tre provade jag att lägga henne i vagnen och hon somnade så fint på några minuter och sov en timme där med.
 
Där emellan hade vi hunnit äta lunch och mellis och varit i stallet en sväng, Freja lekte en stund med sin gudmor som var där på besök medan jag packade till hästen som skulle till Solvalla. Vi gick oxå en lång promenad och pratade en del med Johan innan han skulle åka.
 
Hela kvällen har vi lekt och busat och hon har varit på topphumör! Hon har kommit på att det är jättekul att kasta boll och hon vevar med sin lilla arm i hundraåttio och släpper bollen rätt vad det är. Sen har hon ingen aning om vart hon kastar men det gör ju inget. Roligt är det iaf!
 
Hon var nästan inte ens arg när hon skulle äta gröt! Lite arg måste man ju bli när mamma öser för sakta eller när hon blir så täppt så hon inte hinner andas mellan tuggorna. Stackars gumman, det jäkla rosslet vill inte alls släppa! Tur hon gillar medicinen iaf, trots att den smakar peck! Hon blir snarare arg när hon inte får den så när hon slutade rossla mellan förkylningarna så fick hon lite vatten i sprutan för att bli nöjd. Är ju synd att sluta när det går då bra, då kanske det blir krig när det är dags för nästa gång..
 
Nu sover lilla älsklingen, och stora älsklingen har just kommit hem från travet. Femma blev han med lite störningar och orutinerad häst så det var helt ok.
 
Bonde och Greys idag! Ett bra slut på en bra dag! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar