tisdag 9 oktober 2012

Dagens tankar

Det har varit en bättre dag idag. Vilken tur! Även om jag drömde världens konstigaste drömmar inatt ("De" skulle utrota delar av mänskligheten och vi var strandsatta på en slags höghusställning som var en kilometer hög, mitt ute på havet. Denna sjönk sakta och vi klättrade i panik, medvetna om att slutet var nära, men vi ville hålla oss vid liv så länge som möjligt. "De" flög ovan oss i en flygande kontinent som var färgad gul och blå och vi visste att vi var iakttagna och det gjorde saken ännu jobbigare. Normal.. Nja. Jag vaknade helt kallsvettig men rätt nöjd med att vara hemma i sängen.. ) så har jag ändå sovit lite och var piggare idag. Freja vaknade dock halv sex men lekte nöjd en timme så jag halvsov en stund till.
 
Idag var det lunchtrav och Frejas farmor och farfar skulle komma hit och hälsa på innan. Vi hade slut på kaffe så efter frukosten drog vi till affären en sväng. Efter det sov pluttan och jag slängde in en filmjölkslimpa i ugnen så jag skulle ha nåt att bjuda på. Lagom till Frejsan vaknade så kom de och hon blev så glad så över att få besök. Hon var på sitt bästa humör och bara tokade sig hela tiden! Lite fika till oss och lunch till Freja, så drog vi ner till travet sedan.
 
Johan körde två lopp idag plus ett kvallopp och ett premielopp. Det gick skapligt, fick några kronor iaf och kval- och premiehästarna var fina.
Imorgon ska han till Solvalla, på torsdag till Örebro och på söndag till Solvalla igen.. Suuuck! Hemma själv med lillan typ hela veckan. Synd nog är det bara kvällstrav oxå, annars kunde vi ju följt med. Tur nog är det första loppet alla tre dagarna, hemma redan runt 21-22 alltså..
 
Jag var i stallet hela eftermiddagen. Passade på att fixa lite med hästpass, vaccinationer, behandlingsjournaler och såna tråkiga papper som ingen vill hålla på med ;) Det var även dags att byta lite täcken på hästarna, från tunna sommartäcken till lite tjockare höst- och vintertäcken. Både pyjamasar, utetäcken och duschfiltar.. Det är noga det där.. Enligt mig alltså. Johan är nöjd bara alla har hela täcken som passar. Och att de hänger snyggt i stallet, haha. Han är fantastiskt pedant när det gäller vissa saker, typ att det inte får finnas en liten bajsplutt kvar när man mockar, inte ett skräp på stallgången efter man sopat eller att täckena och grimmorna ska hänga på ett visst vis. Men sen kan man ju typ lägga strumpor på köksbordet eller så. Det spelar ju ingen roll ;)
 
Det är väl tur vi är både olika och lika. Jag kan oxå vara extremt pedant ibland.. Vill gärna ha snyggt hemma och omkring mig och koll på allt. Men kan ändå strunta i allt då och då när man inte har orken. Nu när vi har vårt nya fina hus så har jag dock svårt att låta det vara ostädat. Vill ha det så fint som det kan vara. Det är ju faktiskt lättare när man inte har någon hund längre. Speciellt nu i höstrusket. Men har inte kommit dit än, att jag tycker det är skönt. Skulle gärna städa efter honom nu. Fast när han fanns här så muttrade man mest..
Sen har vi lilla virvelvinden Freja oxå. Men det är ju som det är. Hennes grejer raffsar man ju ihop på några minuter och hon har en stor back med alla leksaker i. Hon brukar få hjälpa till att lägga i dem själv oxå. Det ska börjas i tid.. Än så länge tycker hon det är skoj. Det vänder nog ;)
 
Det blev ett långt inlägg idag, med lite tankar om allt möjligt. När jag börjar skriva så tänker jag alltid att idag har jag ingenting att dela med mig av. Men det brukar ordna sig!..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar